Cookie control
Diumenge, 16 de Febrer de 2020

'Els joves solen venir per relacions complicades i preocupacions de salut'

L'educadora social i responsable del servei del Punt de Creixement Emocional de Reus explica que és un espai de 'confiança i comoditat'

13 de Novembre de 2019, per Alba Cartanyà
  • Alba Camarasa i Òscar Subirats al Casal de Joves la Palma

    Alba Cartanyà

Una desena de joves són els que actualment acudeixen de manera regular al Punt de Creixement Emocional del Casal de joves la Palma, a Reus. “Solen venir per relacions complicades amb els pares, amb les seves parelles o també per preocupacions de salut, o per ansietat”, explica la responsable d’aquest servei, l’educadora social Alba Camarasa.

Tallers en instituts i activitats en grup

Concreta que es tracta de sessions individuals, d’entre mitja hora i una hora, que pretenen millorar la salut emocional de nois i noies de 12 a 20 anys. “Sempre hi ha coses que els costa explicar, però intentem crear un espai de confiança i comoditat per a ells”, assenyala Camarasa. Aquest punt d’atenció, que ofereix “orientació des d’un punt de vista educatiu”, es complementa amb dues iniciatives més: tallers a instituts i activitats en grup a les tardes.

Camarasa lamenta que encara hi hagi “molta feina a fer pel que fa a la gestió emocional”. És un “problema global”, ja que vivim en una època on “tot és dubte”, reflexiona l’especialista. El regidor de Salut de l’Ajuntament de Reus, Òscar Subirats, recorda que aquest servei va néixer l’any 2016 perquè es va detectar “una necessitat de treballar la salut emocional dels joves”.

39 atencions individualitzades

Durant el primer semestre d’aquest any, hi ha hagut 39 atencions individualitzades, 22 tallers a centres de secundària i les activitats de les tardes han agrupat uns 122 nois i noies.

Subirats remarca que “el creixement emocional d’una persona també reverteix en el seu entorn i en com s’hi relaciona” i, per tant, “si estàs intervenint en una persona, intervens també en tota una comunitat”, conclou. El servei que s’ha donat fins ara “és bo”, coincideixen Camarasa i Subirats, tot i que després d’aquests anys de funcionament toca fer balanç i intentar millorar-lo. Reconeixen estar “atrapats” en els recursos: “Com més sucre, més dolç”, resumeix metafòricament Camarasa.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics