Divendres, 19 d'Abril de 2024

Els nous autobusos municipals tindran més capacitat i reduiran entre un 71% i 90% les emissions contaminants

El febrer de 2019 es començaran a utilitzar els deu primers autobusos, i el juny de 2020 s'hi incorporaran tres unitats més

24 de Juliol de 2018, per Enric Garcia
  • Imatge d'arxiu d'un dels actuals busos de la flota de Reus Transport

    Reusdigital.cat

Aquest matí l'alcalde de Reus, Carles Pellicer, i el regidor de Promoció Econòmica i d'Urbanisme, Marc Arza, han presentat la línia futura d'autobusos  Reus Transport, que l'any vinent ja es posarà en funcionament. Pellicer ha explicat que els autobusos actuals han arribat "al final de la seva vida útil" i ha assegurat que des del consistori treballen per oferir "un servei eficient, modern, còmode i segur" a partir del 2019. D'altra banda, Arza ha remarcat "el salt de qualitat en matèria de prestacions" que marcaran els nous autobusos, que estan equipats tecnològicament i que milloren en termes de seguretat, accessibilitat, comoditat, confort i qualitat de la informació. 

Adjudicació en règim d'arrendament

El consell d’administració de Reus Transport, celebrat a principis de juliol, va adjudicar a l’empresa Evobús Ibérica el contracte de subministrament de tretze autobusos de la marca Mercedes Benz per al servei de transport col·lectiu urbà. L’adjudicació s’ha fet en règim d’arrendament i inclou el manteniment integral de cada vehicle i la cobertura de riscos. El cost total de 13 autobusos per 10 anys serà de 6,98 milions d’euros.

Pocs dies després del consell d’administració, el Ple del 9 de juliol de 2018 va aprovar el compromís de l’Ajuntament d’aportar a la societat municipal Reus Transport l’aportació anual necessària per fer front a aquesta renovació de la flota.

Els primers 10 autobusos, febrer de 2019

Els nous autobusos de Reus Transport tindran més capacitat i suposaran una reducció de les emissions contaminants respecte a la flota actual. El febrer de 2019 arribaran els primers 10 autobusos i el juny de 2020, tres unitats més.

En total, 13 autobusos per renovar completament la flota de Reus Transport, que compta amb una antiguitat mitjana de gairebé 11 anys per vehicle si s’extrapola el quilometratge realitzat: aproximadament 65.000 km/any per bus. Això significa un alt grau d’envelliment que suposa un increment d’incidències del servei per avaries mecàniques i elèctriques de totes les unitats i l’elevat temps que cal destinar al manteniment dels vehicles.

104 places per bus

Els nous autobusos augmenten la capacitat dels vehicles actuals en 16 places: de les 88 actuals es passa a 104 places (24 assegudes i 80 de peu). El vehicle també incorpora fins a tres espais per a cadires de rodes o cotxets infantils. "Malgrat que aquests autobusos són de la mateixa mida que els actuals, el cert és que la distribució de l'espai permetrà que disposin de més capacitat", ha afirmat Arza en la roda de premsa. 

Quan s’hagi renovat tota la flota, Reus Transport disposarà de tres vehicles de reserva per garantir el servei quan sigui necessari fer tasques de manteniment o reparació. Aquests vehicles de reserva seran els tres busos actuals que estiguin en millors condicions per reforçar el servei. Per tant, Reus Transport disposarà el 2020 d’una flota de 16 autobusos de 12 metres.

Sostenibilitat ambiental

La nova flota reduirà entre un 71 i un 91% l’emissió de contaminants que afecten a la qualitat de l’aire i, en un 20,5%, els gasos responsables de l’escalfament global.

Els nous autobusos són dièsel i compleixen amb escreix els límits marcats per l’Euro VI –la denominació europea que restringeix les normes d’emissió de gasos de combustió– i incorporaran un sistema de filtres que rebaixa àmpliament els valors d’emissió permesos per aquesta norma.

A més a més, els vehicles incorporen diverses mesures per reduir en consum i, per tant, les emissions contaminants. Els vehicles disposen de la tecnologia necessària per a la instal·lació del sistema Ecodriving, que ajuda a una conducció més eficient a partir de diverses tècniques basades en la previsió i l’anticipació. Es calcula que aquest sistema permetrà estalviar fins a un 10% de combustible, reduir els costos de manteniment, millorar la velocitat mitjana i reduir el risc d’accidents. 

L’energia generada per la inèrcia i la frenada s’emmagatzema en uns mòduls de supercondensadors per alimentar equips com l’enllumenat, la informació electrònica o la ventilació. Això permet una reducció extra de consum i emissions de C02 del 3%.

Busos més equipats tecnològicament

La gran novetat dels nous autobusos són les millores tecnològiques que incorporen els nous autobusos, que permetran millorar la seguretat, l’accessibilitat, la qualitat de la informació, i la comoditat i el confort dels usuaris. Entre aquestes innovacions, Arza ha destacat la incorporació de fins a vuit carregadors dobles USB per a dispositius mòbils com telèfons o tauletes; la presència de càmeres per facilitar la conducció i augmentar la seguretat dels passatgers; la protecció del conductor i els passatgers en cas d'accient; i la millora de la retolació de l'exterior de l'autobús amb LED.

 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Enric  25 de Juliol de 2018

no lo entendemos

tenemos dinero para comprar autobuses y paramos dos meses el acelerador lineal del viejo hospital de san juan, es una vergüenza lo que están haciendo tanto políticos como algunos médicos que les apoyan