Cookie control
Dimecres, 22 de Maig de 2019

Els usuaris de Reus Transport donen una nota mitjana de 8,41 punts al servei

Es tracta de la millor nota des que es va l'enquesta de satisfacció, l'any 2001

01 de Juliol de 2016, per Redacció
  • Autobús de Reus circulant per la ciutat

    Reusdigital.cat

L’enquesta entre els usuaris de Reus Transport l’any 2015 qualifica el servei amb un notable alt de 8’27 punts de mitjana en una escala del 0 al 10. Es tracta de la nota més alta des que es va establir aquesta mesura a l’any 2001, i gairebé un punt superior a la del 2014, quan la puntuació del servei va ser de 7’41. Aquestes dades provenen de la consulta de satisfacció elaborada a partir d’una mostra de 800 clients que es va realitzar la tardor passada.

En l’enquesta també es va fer visible un augment de l’ús de les noves tecnologies per obtenir informació sobre el servei, bé a través de l’ordinador, a la pàgina web de Reus Transport, o del mòbil amb l’aplicació gratuïta que es va renovar l’any 2015. Justament per afavorir l’ús de l’aplicació de Reus Transport, aquest mes de juliol es farà una campanya informativa entre els usuaris on membres del servei explicaran a les mateixes parades i autobusos com funciona l’app.

Freqüència d’ús del transport públic: 2 viatges cada dia

La majoria d’usuaris de Reus Transport realitzen dos viatges al dia i frega el 50% el número de persones que agafa el bus a diari, percentatge que es manté estable en els darrers anys; el 30% dels usuaris realitzen el servei de manera regular, 2 o 3 cops a la setmana; la resta ho fan de manera esporàdica. El perfil de persones que tendeixen a fer més viatges al dia són menors de 59 anys, estudiants o treballadors i usuaris de les línies 30 i 50.

Els aspectes referents a la informació, els més valorats

La valoració mitjana augmenta quan es tracta de tot allò que té a veure amb la informació del servei, els cartells electrònics a les parades, amb informació a temps real de les arribades de cada bus; la senyalització interior dels vehicles o els monòlits i la informació que hi ha a les parades. Els aspectes referents al funcionament augmenten la seva puntuació mitjana al voltant de mig punt. Els valorats per sobre de 8 per part dels usuaris són: la ubicació i la conservació de les parades, i els recorreguts de les línies; també millora la percepció dels horaris i la freqüència de pas i la relació qualitat preu –el bitllet senzill es manté en 1,25 euros des de 2013. La valoració d'aspectes com la neteja, la conservació, la comoditat i la seguretat dels autobusos es manté o creix i se situa en tots els casos al voltant del 8.

Un dels aspectes millor valorats és, un any més, la imatge dels xofers, a qui els usuaris atorguen un 8,41; la puntualitat, la conducció, la velocitat o la comoditat, se situen també amb notes altes al voltant del 7,75. L'enquesta de 2015 també va preguntar als usuaris de Reus Transport a quin punt de la ciutat acostumen a anar amb autobús i l'Hospital Universitari de Sant Joan és el lloc indicat per gairebé set de cada deu consultats. El segueixen la zona del Mercat Central, el centre i el Tomb de Ravals i les estacions de bus i de tren. Com que l'enquesta es va fer a final d'any, un cop ja havia obert La Fira Centre Comercial, es va aprofitar per preguntar als usuaris de Reus Transport com s'hi desplaçaven, i la resposta va ser tant a peu com en transport públic.

2,4 milions de viatgers l'any 2015

Les dades globals de 2015 van confirmar l'augment del nombre de viatgers: el total supera els 2,4 milions de viatgers, exactament 2.402.412, un 3,6 % més respecte 2014. La línia amb més volum de passatgers va ser un cop més la 20, que travessa la ciutat des del barri Immaculada a Sant Josep Obrer i l'Hospital, amb més de 980.000 usuaris, el que significa més del 40% del total. El binomi Línia 10 i Línia 11, que uneix el barri Montserrat amb el barri Gaudí i l'Hospital, es va consolidar com la segona amb més demanda: més de 900.000 usuaris, un 37,5 % del total. La línia 50, la de l'Aeroport, va su perar els 85.000 viatgers.

Paràmetres de la consulta

L'enquesta l’ha elaborat el Gabinet CERES i es basa en un univers de treball format per tots els usuaris de Reus Transport que van utilitzar el servei entre el 17 i el 27 de novembre de 2015. En total, s'han consultat 800 usuaris distribuïts per obtenir una mostra suficient de totes les línies de la xarxa, tenint en compte els índexs reals d'utilització de les diferents línies i de les parades de cada línia. Segons l'empresa encarregada de l'anàlisi de les dades, l'error mostral que cal assumir és del 3,5%.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Antonio Zaragoza Mercade  02 de Juliol de 2016

LES INDICASIONS ALS USUARIS

Enquesta positiva i he de donar el meu vist i plau, pero ja una serie de detalls que els i pasa per alt i no es perque sigin cutosos.M'he explicare, des de que i han las reparacions al secvtor de la carretera de Salou, la Linea 10 procedent del Barri Montserrat, evita el trajecta de laplaça d?hercules,ravals,plaça de la Sang. per tat `fa el recurregut per la Riera Miró. Aixo ja fa tremps que dura, pero resulatq que els postes indicador que, comprenent del carre Pere IV, plaça Villarorel ,riera Miro,etc.no i ha cap indicador dels horaris que pasan, per tant l'usuari, no resta informat.Des de el primer dia que dura i ara, el personal ja esta costumat, pero ja que reconeixa que i manca informació.No se si val la pena pel temps que pugui dura, pero seria interesant que ,els administradorsd, amb ganas de complaure al public, estesin al tanto d'aquestas anomalies.