L’Ajuntament de Reus ha rebut, aquest dimecres, 3 de febrer, una delegació d’empresaris japonesos que pretén explorar noves vies de col·laboració i negociació a la capital del Baix Camp, centrant-se, principalment, en el sector del turisme. La trobada ha estat fruit dels lligams institucionals durant els darrers mesos entre l’alcalde de la ciutat, Carles Pellicer, i el cònsol general del Japó a Barcelona, Hiroyuki Makiuchi. La jornada ha comptat amb la participació dels regidors de Projecció de Ciutat, Montserrat Caellas; i de Promoció Econòmica, Marc Arza, a més del president de la Cambra de Comerç de Reus, Isaac Sanromà; i representants d’empreses del territori dels sectors de l’oli, el vi i el vermut.
Amb la recepció dels japonesos, el consistori vol llençar-se a la recerca de nous mercats turístics asiàtics, donant continuïtat a la política de l’agència Reus Promoció, que, en el context del programa turístic, ja havia comptat darrerament amb la incorporació i la visita d’algun operador japonès. Segons ha declarat l’alcalde, Carles Pellicer, una de les tasques de l’Ajuntament és obrir mercats i crear afluència turística: “és bo que puguin degustar productes típics de casa nostra”, ha insistit, fent referència principalment al vermut i a les avellanes. Altrament, destaca que Reus es tracta d’un punt estratègic entre Barcelona i València –rutes turístiques habituals en la trajectòria dels asiàtics a Catalunya– per la seva ubicació i la seva riquesa arquitectònica, de caràcter modernista.
Per la seva part, el president del Cercle empresarial Japó-Espanya, Jorge Lasheras, ha subratllat que Catalunya és una de les Comunitats Autònomes pioneres a l’hora d’establir vincles amb el Japó: “Són 500 empreses espanyoles, aproximadament, les que han exportat més d’un milió d’euros al Japó, i 160 són catalanes”, apunta. En aquest sentit, encara que Barcelona sigui el destí principal dels asiàtics, Lasheras ressalta que Reus ofereix moltes possibilitats i que, amb esforç, s’intentaran propulsar diversos projectes i iniciatives. “És important trobar connexions entre les institucions públiques reusenques i les empreses privades japoneses”, afegeix. Per últim, assegura que, si es treballa i s’analitza la situació, el turisme japonès acabarà sent un incentiu important en el desenvolupament econòmic de la ciutat.
Amb tot, l’objectiu és incrementar la presència de les exportacions i el prestigi de Reus al Japó, un fet que es veuria potenciat si es recupera el vol directe entre Barcelona i Tokio, una de les reivindicacions més destacades per part de Lasheras. La trobada ha finalitzat amb la visita de la delegació d’empresaris japonesos a la Casa Navàs i al Gaudí Centre.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics