Cookie control
Dimarts, 24 de Setembre de 2019

Escoles i instituts fan un balanç 'positiu' de la 4a 'Jornada SEIEM'

Ha tingut lloc el passat dilluns a la Biblioteca Xavier Amorós, amb l'objectiu de compartir experiències per dinamitzar la lectura

10 de Setembre de 2019, per Redacció
  • Una imatge de la jornada

    Cedida

La 4a edició de la 'Jornada SEIEM' que va tenir lloc aquest passat dilluns, va aplegar escoles i instituts de Reus de l’àmbit públic i concertat, juntament amb els serveis educatius de suport CRP, LIC i Plans educatius d’entorn de l’Ajuntament de Reus "amb un balanç positiu, tant pel que fa als continguts com al nombre de participants", segons fonts municipals. L’objectiu de la proposta era el d’intercanviar experiències i projectes per a la dinamització de la lectura, posant l’accent en les accions que poden fer-se conjuntament, "després d’asseure’s i parlar-ne".

Les biblioteques municipals presentaven el seu nou programa de visites didàctiques, després d’haver-les modificat "profundament" en relació als cursos anteriors, i "haver ampliat l’oferta", s'ha precisat des del consistori. Entre les principals novetats hi ha la transformació de la visita de 4t de primària en un intent de "despertar la curiositat dels infants a partir de múltiples preguntes", l’estrena d’una visita per al primer cicle de secundària a l’entorn dels àlbums il·lustrats i la creació d’una nova visita per al cicle superior de primària on es dóna a conèixer l'hemeroteca d’una "manera dinámica i rigorosa", que estarà disponible a partir del mes de gener.

El regidor de Cultura, Daniel Recasens, ha posat en valor la "necessitat" d’aquestes iniciatives de treball conjunt entre l’educació i la cultura per al foment de la lectura.

La jornada ha inclòs l’exposició de l’experiència viscuda per l’Institut escola Pi del Burgar, que durant el curs passat va tenir ocasió de fer un treball d’aprofundiment i de conversió de la seva biblioteca infantil en una biblioteca per a joves. També ha estat el marc de presentació del Pla municipal de Lectura, una iniciativa que vol arribar a totes les escoles i instituts, coordinades per les biblioteques municipals i pel LIC.

Els més de 35 mestres i profesores participants procedien de nou escoles de primària (vuit de Reus, una d’elles d’Educació especial, i una de Riudoms), de la ZER Baix Camp Sud i de set instituts (cinc de públics i 2 de concertats). La valoració final global per part dels assistents ha estat "molt positiva", tot qualificant-la de "motivadora" per al treball de cara el curs vinent "per la gran quantitat d’informació i propostes que han obtingut", s'ha conclòs des de l'Ajuntament.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics