Cookie control
Dimarts, 16 de Juliol de 2019

Fan una vintena d'auditories energètiques a Reus per a gent gran i persones amb poca mobilitat

Se'n preveuen vint més, en la resta de l'any

20 de Juny de 2019, per Redacció
  • Una imatge d'arxiu d'una auditoria

    Reusdigital.cat

L’Ajuntament de Reus ha posat en marxa aquest 2019 un nou servei d'auditories energètiques en habitatges on viuen persones grans o amb discapacitat, amb dificultats de mobilitat i en situació de pobresa energètica. Es tracta d'una nova iniciativa social i mediambiental, "que té l’objectiu d’apropar el Punt d’Assessorament Energètic (PAE) a persones que tenen dificultats per desplaçar-se fins als centres cívics de la ciutat on el servei s’ofereix per al conjunt de la ciutadania", segons han precisat aquest dijous fonts municipals.

Durant el primer semestre d'enguany s'han realitzat 20 auditories; i la previsió és que al llarg de 2019 es facin 20 auditories més, adreçades a persones que han sol·licitat la subvenció de pobresa energètica i que presenten factures amb un consum excessiu o molt baix. En el seu conjunt, el Punt d’assessorament energètic ha realitzat unes 1.500 atencions des que es va posar en marxa l'any 2017. L’enginyer tècnic industrial del PAE, acompanyat d’una auxiliar tècnica de gent gran i dependència, ha estat l’encarregat de fer aquestes auditories, que ofereixen informació de qualitat sobre la realitat energètica de cada llar. La visita a l’habitatge ha durat entre trenta-cinc i quaranta minuts, i les recomanacions més habituals han estat les mateixes que es fan a les persones ateses al PAE: canviar la potència contractada, passar del mercat lliure al mercat regulat, fer servir bombetes de baix consum i sol·licitar el bo social. A més, a totes les llars visitades s’han instal·lat, de manera gratuïta, airejadors a les aixetes, que serveixen per reduir el consum d'aigua.

Aquests aparells són els que distribueix Aigües de Reus durant les campanyes d'estalvi d'aigua i han estat cedits per aquesta empresa municipal a l'Ajuntament. Les persones visitades "han valorat de manera positiva l'auditoria, ja que els tranquil·litza que una persona experta revisi les seves factures i els aconselli sobre diversos aspectes relacionats amb el consum energètic", s'ha explicat des del consistori. Així, per exemple, se'ls ha informat que la contractació de la tarifa de discriminació horària pot reduir de forma considerable el cost de la factura o se'ls hi ha adverteix que els electrodomèstics vells consumeixen molt. 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges