Dijous, 25 d'Abril de 2024

La campanya turística a Reus es tanca amb un 6% més de visites al Gaudí Centre

Altres equipaments, com el pavelló dels distingits de l'Institut Pere Mata, obtenen pitjors registres que l'any passat

19 d'Octubre de 2017, per Marc Busquets
  • El Gaudí Centre ha augmentat un 6% el nombre de visitants en relació a l'estiu de 2016

    Reusdigital.cat

El passat 30 de setembre es va donar per tancada la campanya turística 'Delícies d'estiu', impulsada des de l'Agència Reus Promoció amb l'objectiu de captar visites a la capital del Baix Camp a partir "dels productes de proximitat, el comerç i el patrimoni modernista", en paraules de la regidora de Promoció de Ciutat, Montserrat Caelles. La iniciativa ha donat bon resultat, segons s'ha apuntat aquest dijous des del consistori, ja que s'ha registrat un increment del 6% en l'assistència al Gaudí Centre, amb 26.521 turistes i un "especial protagonisme" del públic rus i català. No obstant això, l'Institut Pere Mata ha patit un descens de l'11% de visitants en comparació al 2016. Pel que fa a l'ocupació hotelera, i tot i no precisar dades concretes, Caelles ha apuntat que els establiments reusencs fan una valoració "positiva" de la temporada que hem deixat enrere. "Estem satisfets i seguim treballant segons l'establert en el nostre pla estratègic turístic", ha assenyalat. 

Els russos, majoria al Campanar

Caelles ha apuntat que 'Delícies d'estiu' s'ha dissenyat "a partir de les previsions que teníem i que contemplaven un bona campanya". En aquest sentit, la regidora del govern ha exposat que algunes de les accions dutes a terme en el marc del projecte de captació de visitants a la ciutat han centrat esforços en aparèixer en mitjans de comunicació especialitzats, augmentar la presència en fires i congressos del sector, fer 'street marketing' a Santander i Sant Sebastià i reforçar la presència de material promocional de Reus "en allotjaments turístics de la costa i l'interior" amb la voluntat d'atraure públic internacional i de la resta de l'Estat (en concret, del País Basc, Navarra i l'Aragó). A banda, Caelles ha celebrat que l'aliança turística amb Cambrils, Salou, Vila-seca, La Pineda i Port Aventura ha empès la capital del Baix Camp com una destinació turística "atractiva". 

Acte seguit, la regidora ha aportat xifres d'assistents recollides en diversos dels equipaments reusencs. D'aquesta manera, l'increment del 6% dels turistes al Gaudí Centre ha estat un dels fets sobre els quals s'ha posat l'accent. Dels més de 26.000 visitants que han passat pel recinte durant les darreres setmanes, el 44% han estat russos i el 28% francesos. L'11% han estat del país i el 10% de la resta de l'Estat. "Tenim una oferta destacada i de qualitat", ha subratllat Caelles. En aquesta línia, s'ha posat en valor la tasca dels informadors a peu de carrer i de l'estand a l'estació d'autobusos, en què s'han atès les consultes dels turistes. 

El factor de la capitalitat cultural

Les visites al pavellò dels distingits de l'Institut Pere Mata, però, han sofert una davallada de l'11% en relació a la campanya anterior, que fonts de l'Ajuntament han atribuït "al descens del turisme internacional i de la resta de l'Estat" en aquest element arquitectònic. La Casa Navàs ha registrat "xifres similars" a les de l'exercici anterior i el Campanar, que enguany s'ha obert per primer cop al públic des de l'agost, ha acumulat un total de 2.731 visites (la majoria de les quals, el 51%, russes). 

Caelles ha comentat, a més, que els cinc allotjaments de la ciutat "han augmentat de manera significativa el nombre de clients" al juliol i al setembre i que els turistes hi han fet "estades curtes" de les quals no s'ha detallat la durada. La regidora, amb tot, no ha pogut concretar percentatges d'ocupació i ho ha argumentat pel fet que "es tracta de negocis privats". Segons els comentaris fets des del sector, l'ocupació a l'agost "ha estat similar" a la que hi va haver al mateix mes de l'any passat. Per tot plegat, la regidora del ram s'ha mostrat "molt satisfeta" per les xifres obtingudes i ha destacat que la celebració de la capitalitat cultural ha suposat un incentiu més per al públic familiar a l'hora de descobrir la ciutat. Finalment, ha avançat que l'acollida de la polsera 'Visit Reus' per gaudir dels museus de la ciutat i altres equipaments "ha estat molt bona" i ha destacat que es tracta d'un element de promoció "amb vocació de créixer". 

 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics