Dimarts, 23 de Maig de 2017

La capitalitat cultural de Reus, una oportunitat per reforçar la promoció de la ciutat a l'exterior

L'Agència Reus Promoció elabora una estratègia per donar a conèixer la ciutat a l'estranger

21 d'Abril de 2017, per Alba Sancha
  • La regidora de Cultura, Montserrat Caellas, amb la nova guia promocional

    Alba Sancha

  • Material promocional de la ciutat

    Alba Sancha

L'Agència Reus Promoció aprofitarà la celebració de la Capital de la Cultura Catalana Reus 2017 per vitalitzar la ciutat i els seus principals atractius turístics a l'exterior. Els trets més característics de Reus s'exposaran a les diferents fires i promocions turístiques en les quals participaran els mesos vinents. Enguany, a més del material promocional, Reus Promoció incorporarà informació sobre els actes de la capitalitat, com l'atractiu turístic principal durant l'any 2017.

Així doncs, la Capital de la Cultura Catalana Reus 2017 esdevé un atractiu per fomentar la promoció de la ciutat a l'exterior. Per aquest motiu, la capitalitat i Reus Promoció sumen esforços amb els objectius de contribuir al posicionament turístic i cultural de Reus i establir contactes professionals per impulsar futures accions de promoció i captació de nous visitants.

L'estratègia de Reus Promoció se centra en cinc accions estratègiques: la presència i participació en fires i promocions exteriors, la promoció conjunta amb l'Aliança turística de la Costa Daurada, la presència en fires, congressos i esdeveniments esportius que s'organitzen a la ciutat, l'edició i difusió de nou material promocional i l'aprofitament del potencial de la Capital de la Cultura Catalana.

Fires a l'exterior

En aquest cas, la presentació de les activitats de la capitalitat i les degustacions del Vermut de Reus tindran molt de protagonisme. Aquesta línia estratègica es concreta actualment en la presència a cinc fires ja fixades. El diumenge, 23 d'abril, Reus estarà present en l'acte que organitza la Delegació del Govern al Regne Unit, juntament amb les oficines britàniques de l'Institut Ramon Llull, Turisme de Catalunya i Acció i diferents entitats catalanes, amb motiu de Sant Jordi. L'esdeveniment es realitzarà al Borugh Market i s'oferirà la degustació del Vermut de Reus, de 12 del matí a dos quarts de 2 del migdia.

Un any més, la ciutat està convidada a participar en els actes amb motiu de la setmana de la cultura catalana, que se celebra al Centre Cultural Blanquerna, a Madrid, els dies 22 i 23 d'abril. Durant aquest acte, la degustació del Vermut de Reus també serà una de les principals atraccions.

Enguany, a més, Reus és la ciutat convidada a la Fira del Vi de Falset i serà present amb un expositor de promoció turística i cultural de la ciutat. Aquesta fira té lloc durant els dies 29 i 30 d'abril, i l'1 de maig. Però no serà l'única fira a la qual Reus disposarà d'un estand. Així mateix, la ciutat també tindrà el seu lloc a la Fira Modernista que se celebra a Terrassa, el 13 i 14 de maig. Com a ciutat modernista, Reus disposarà d'un expositor on el Vermut de Reus tornarà a ser protagonista, i a més, s'inclourà a l'agermanament gastronòmic modernista de Reus, Sitges i Terrassa, en què es realitzaran tastets de vermut i tapa de xató de Sitges.

Per últim, respecte a les fires exteriors, Reus estarà a la Fira Marítima de Cambrils, per segon any consecutiu, durant els dies 11, 12, 13 i 14 de maig. Es tracta d'un acte molt útil, ja que compta amb un gran nombre de públic visitant, que també podrà degustar el Vermut de Reus.

Promoció amb l'Aliança turística de la Costa Daurada

Per una altra banda, Reus Promoció aposta també pel treball conjunt amb l'Aliança turística de la Costa Daurada, formada pels patronats de turisme de Salou, Cambrils i La Pineda Platja. En aquesta línia, la ciutat participarà en la Fira B Travel Barcelona, del 21 al 23 d'abril, així com a la Fira Map Pro París, del 26 al 29 de setembre.

Aquest és un camp interessant, ja que els territoris de l'Aliança capten un gran volum de visitants i tenen un desenvolupament enorme en relació al turisme.

La promoció a la ciutat

Però, la promoció a la mateixa ciutat no es podia deixar de banda. D'aquesta manera, Reus Promoció també serà present amb el seu expositor a diferents fires, congressos i esdeveniments culturals i esportius que es realitzaran a la ciutat durant l'any amb una important afluència de visitants.

Alguns d'aquests esdeveniments són el Congrés d'Arxivística, la Cursa Polar Gran Fondo La Mussara, la fira Reus Viu el vi, l'Expovermut i l'ExpoReus, entre d'altres. Així mateix, el potencial de la Capital de la Cultura Catalana també serà present en aquests actes. L'afluència de participants i visitants durant els actes que s'han programat en el marc de la capitalitat esdevindran una excel·lent ocasió per la promoció turística de la ciutat. És per aquest motiu que Reus Promoció distribuirà el material editat per la capitalitat en totes les seves accions presencials.

Nou material promocional

Per facilitar aquesta obertura de la ciutat, Reus Promoció ha elaborat una nova eina que presenta de manera interactiva i molt visual els principals recursos turístics de Reus. La guia presenta Reus com una ciutat amb un "caràcter obert al món", tal com ha dit la regidora de Cultura, Montserrat Caellas.

A més de donar a conèixer els principals atributs de la ciutat, com els edificis modernistes, la restauració i els carrers comercials, un dels apartats més importants de la guia és el que fa referència a la vitalitat cultural de la ciutat, enguany amb la capitalitat, com habitualment amb els principals actes que se celebren cada any.

Com ha explicat la regidora de Cultura, Montserrat Caellas, "es promociona patrimoni, riquesa cultural i també la vitalitat comercial de la ciutat", i a més, ha incidit en la descripció del comerç a Reus com "una experiència diferent de compra". Així doncs, amb aquesta estratègia de promoció s'intentaran explotar tots els àmbits distingits de Reus.

Feu clic sobre qualsevol fotografia per iniciar el passi de diapositives

reusdigital.cat Reus Diari Digital
COMENTARIS (1)

Comentaris

Roiginegre  22 d'Abril de 2017

CF Reus Deportiu, si us plau

I també us hauríeu de valer del CF Reus Deportiu per promocionar Reus per tota Espanya. A dia d'avui és junt amb el Modernisme-Gaudí l'ambaixador més potent que té la ciutat per captar gent arreu. Que el Reus es consolidi al futbol professional ha de ser una aposta de ciutat, de tothom, que s'ha de projectar cap a fora. A partir de la temporada vinent, si tan debò assolim la permanència, i amb la propera ampliació de l'Estadi, l'equip encara serà més conegut i respectat, vindrà més gent de fora i deixarà més diners a la ciutat, i això s'ha de saber aprofitar.