Dilluns, 19 de Juny de 2017

La FAVR critica l'Ajuntament de Reus pel termini de pagament de les subvencions veïnals

La federació també es queixa per les dificultats del procés telemàtic

15 de Juny de 2017, per Redacció
  • Representants de la FAVR, amb el seu president, Valentín Rodríguez (a la dreta)

    Cedida

La junta directiva de la Federació d’Associacions de Veïns de Reus no està d'acord amb el procés de petició de les subvencions d'enguany destinades a les entitats veïnals. Des de la FAVR manifesten en un comunicat que el procés de convocatòria i concessió dels ajuts d’enguany s’ha caracteritzat "per la improvisació i la falta de planificació". D'aquesta forma, expressen que, com a resultat, a mitjans del mes de juny "les entitats veïnals no han rebut ni un euro de l’ajuntament, provocant greus perjudicis a les mateixes, sobretot a aquelles que ja han realitzat les seves festes de barri o estan a punt de celebrar-les".

"Els terminis marcats per la regidoria ens han portat a aquesta situació, que ha fet perillar les activitats programades per les associacions veïnals de la ciutat", diuen. L'entitat expressa que des de l’Ajuntament de Reus "se’ns va obligar a presentar tota la documentació de forma telemàtica, a través  de la seva plataforma digital", davant del que consideren un repte de cara a les entitats i estant "a l'alcaçada". Així mateix creuen que qui no ho ha estat és la plataforma digital, "que ens ha ocasionat molts problemes alhora de presentar la documentació". 

Per tot plegat, la junta de la FAVR sotmetrà a la propera assemblea ordinària que se celebrara a finals del mes de juliol la demanda de responsabilitats polítiques per la situació creada, considerant que "s’ha menystingut i menysvalorat l'esforç  i la feina de les entitats veïnals, a les quals se’l  ha posat en una situació de tensió i vulnerabilitat absolutament injustificables".

Resposta de l'Ajuntament de Reus

En relació al comunicat, l’Ajuntament de Reus vol recordar que la convocatòria d’enguany s’ha adaptat a la nova normativa estatal, "requerint de la presentació de les sol·licituds únicament per mitjans telemàtics".

Amb tot, l’Ajuntament lamenta les molèsties que aquests canvis normatius puguin haver causat a qualsevol entitat interessada, alhora que recorda que els serveis informàtics municipals "han anat introduïnt millores continues per simplificar la tramitació digital". 

El consistori celebra, tal com diu la federació veïnal, que totes les entitats que representa hagin pogut realitzar correctament les sol·licituds en el termini fixat.

 

COMENTARIS (0)

Reportatges