Dijous, 19 de Juliol de 2018

La polsera 'Visit Reus' amplia la seva oferta turística amb una aplicació mòbil

Durant el seu primer any de funcionament, i segons fonts municipals, se n'han venut més de 2.000 unitats

04 de Juliol de 2018, per Redacció
  • Un instant de la presentació d'aquest dimecres

    Cedida

La polsera turística 'Visit Reus', que es va posar en marxa fa gairebé un any, entra en la segona fase d'implementació amb la incorporació d'una aplicació mòbil "amb promocions i descomptes exclusius per als seus usuaris", tant pel a establiments comercials i de restauració, al Mercat Central, així com també a les activitats de la Ruta del Vermut o de la Ruta del Modernisme. La polsera inclou la visita a cinc espais emblemàtics de la ciutat: el Gaudí Centre, el Pavelló dels Distingits de l'Institut Pere Mata, el Campanar i els dos Museus de Reus.

La polsera va veure la llum el 9 d'agost del 2017, "amb la finalitat de millorar l'experiència turística dels visitants de la ciutat, oferint en un sol producte diferents espais patrimonials i culturals, a un preu reduït, i, per tant, incrementant la seva satisfacció", han subratllat aquest dimecres fonts municipals. La regidora de Projecció de Ciutat, Montserrat Caelles, ha explicat que "amb aquest producte turístic volíem també allargar la seva estada a la ciutat i afavorir la seva fidelització, ja que la polsera té una validesa de sis mesos des de la seva activació, la qual cosa facilita el retorn a la ciutat, i les dades que tenim d'aquest primer any ens indiquen que anem alineats amb la nostra estratègia de projecció de ciutat al turisme de proximitat".

En aquest temps, s'han venut un total de 2.139 polseres, la majoria (un 57,3%) a públic adult i majoritàriament la seva procedència és, en un 44%, de Catalunya, un 18,6% de la resta de l'Estat i un 37,4% de l'estranger. Per facilitar la venda, les polseres es poden adquirir en tres dels punts visitables (Gaudí Centre Reus, Institut Pere Mata i campanar). La polsera d'adult té un preu de 12 euros (per a visitants de 15 a 64 anys), 8 per a júniors i sèniors (de 9 a 14 anys i a partir de 65 anys), i és gratuïta per a infants fins als 8 anys. Dades estadístiques de la primera fase De les polseres venudes en la primera fase se n'han extret diferents dades, tal i com ha exposat Caelles.

Pel que fa al turisme català, els usuaris d'aquesta polsera són, bàsicament, de Barcelona i província, amb un 62,7% sobre el total de visitants. Destaca també l'usuari de proximitat, amb un 12,8% de visitants de la província de Tarragona i un 12,4% de Reus. Les principals procedències de turisme internacional són el turisme francès i rus que representen un 37,7% i un 20,8% respectivament del total de turisme internacional. El turisme estatal més significatiu és el turista de València (24,5%), el turista de Madrid (16,7%), el d'Aragó (15,6%) i el del País Basc (14,1%).

Nombre de visitants per espais

Un total de 1.586 persones (74% del total) que han comprat la polsera han visitat el Gaudí Centre, 1.015 persones (47%) han visitat el Pavelló dels Distingits de l'Institut Pere Mata, 961 persones (45%) han realitzat la seva visita al campanar i un total de 681 persones (31,83%) han visitat els Museus de la ciutat. Per tot plegat, la regidora ha assenyalat que és "important destacar l'elevat nombre de públic català en primer lloc i de la resta del territori estatal, usuari de la polsera que afavoreix la possibilitat de retorn per acabar de realitzar les visites, ja que disposen de sis mesos per a realitzar-les".

Pel que fa al turista internacional, s'ha indicat, "les xifres mostren que el visitant francès és el més nombrós com a usuari de les polseres turístiques, per sobre del visitant rus, dada lògica tenint en compte la davallada del mercat rus que s'ha vingut produint aquests últims anys", ha admès.

I ara, l'aplicació

La segona fase de la campanya comença aquest dimecres amb la incorporació d'una aplicació mòbil que inclou la millora de l'oferta de la polsera 'Visit Reus'. Aquesta "respon a l'oportunitat d'oferir més serveis de ciutat als visitants que adquireixin aquest producte, millorant la seva experiència a Reus i potenciant el seu accés a l'oferta pública i privada", s'ha explicat.

Es tracta d'una eina "que agrupa la informació dels espais visitables amb la polsera, l'agenda dels esdeveniments de ciutat, l'autobús gratuït per anar a l'Institut Pere Mata i l'accés a promocions d'establiments comercials, de restauració i serveis turístics", s'ha afegit. La descàrrega de l'aplicació és lliure i permet la lectura de tots els apartats però per poder activar les visites als cinc espais visitables i les promocions i descomptes és necessari disposar de la polsera.

Mitjançant el telèfon, es llegeix el codi QR de la polsera i les dades es traslladen automàticament a l’APP.

Identificació dels establiments participants

Els establiments que ofereixen promocions i descomptes disposaran d'un distintiu per identificar que participen de l'APP i tindran el codi QR visible perquè els usuaris puguin aplicar la promoció. Pel que fa a la seva estructura, l'aplicació té cinc apartats.

Així, l'agenda dona accés als esdeveniments culturals i de ciutat en temps real. Es poden compartir a les xarxes socials. Pel que fa a les visites, mostra els cinc espais inclosos. Un cop activada, l’APP mostra les visites que el visitant tindrà disponibles per consumir i l’informa de les que ja s'han visitat. La fitxa de cada visita disposa de tota la informació necessària, s'ha indicat, com ara la localització, dades de contacte, o una galeria fotogràfica.

Les persones que adquireixin la polsera podran accedir a promocions, descomptes i regals en establiments de moda, òptica, complements, joieria, perfumeria, estètica, alimentació, calçat, electrònica, esports, llar, restauració i als mercats. Segons s'ha detallat, ara per ara a l'aplicació hi ha 87 promocions i descomptes actius de 76 establiments comercials i de restauració i quatre empreses del sector turístic i de la producció del Vermut de Reus.

L'aplicació també té un apartat de notificacions i un bitllet bus amb el qual els usuaris podran visitar l'Institut Pere Mata amb un viatge d'anada i tornada gratuït a la línia 30 de l'autobús urbà.

COMENTARIS (0)

Reportatges