Dimarts, 16 d'Abril de 2024

'Roseta Mauri va ser una dona lluitadora, independent i valenta’

La professora de dansa Teresa Aguadé ha estat l’escollida per llegir la declaració institucional del dia de la dona treballadora a Reus

08 de Març de 2019, per Enric Garcia Jardí
  • Teresa Aguadé, en una imatge d'arxiu

    Reusdigital.cat

La directora de l’Escola de Dansa del Centre de Lectura, Teresa Aguadé, és l’encarregada de llegir, aquest divendres 8 de març, el manifest del dia de la dona treballadora al saló de plens de l’Ajuntament de Reus. Aguadé, que és també la presidenta de l’Associació de professors de dansa de les comarques de Tarragona, ha decidit incloure, en el discurs institucional, una menció a la ballarina Roseta Mauri, estretament vinculada a la ciutat. “Va ser una dona lluitadora, independent i valenta, que no va tenir necessitat de casar-se ni de tenir un home al costat, i que va afrontar tota sola una sèrie de reptes, com per exemple viatjar fins a Barcelona i París per acomplir el seu somni com a ballarina”, afirma Aguadé, que destaca el mèrit de les fites assolides per Mauri a finals del segle XIX, en un context en què no proliferaven les escoles de dansa. “M’agrada perquè és una referència que tenim a la vora, que no és llunyana”, assegura Aguadé.

Teresa Aguadé es va iniciar en el món de la dansa l’any 1968, quan els pares la van inscriure, amb tan sols sis anys, a l’Escola de Dansa del Centre de Lectura. “Vaig començar a anar-hi perquè caminava malament a causa d’un mal hàbit”, rememora Aguadé. Inspirada pels ànims de la professora Misericòrdia Besora, es va enamorar de la dansa, que des d’aleshores sempre l’ha acompanyada.

Des dels 17 anys, Aguadé es dedica a l’ensenyament de la dansa. Amb la finalitat de perfeccionar les seves qualitats docents, ha fet estades a Barcelona, Madrid, París i Londres. De totes aquestes experiències formatives, en destaca l’estada a la capital francesa, on Roseta Mauri va destacar com a ballarina. “L’aire de París és diferent”, manifesta Aguadé.

La directora de l’Escola de Dansa creu que una bona ballarina ha de ser, en primer lloc, artista. En altres paraules, s’ha de regir per “la voluntat d’expressar a l’escenari allò que sent”. “Després, si té sort, i les condicions físiques adients, ho tindrà més fàcil. En la dansa algunes habilitats com l’elasticitat, la potència i la flexibilitat són necessàries”, manifesta Aguadé. “Treballaràs molt, hi dedicaràs moltes hores, però l’important és que gaudeixis mentre fas el trajecte”, conclou.

Aguadé explica que, en el món de la dansa, amb molta presència femenina, no s’ha sentit mai discriminada per motius de gènere. Creu que el respecte és fonamental en les relacions interpersonals i demana que s’avenci en matèria de gènere per “fer entendre a la població que les dones tenim els mateixos drets i obligacions que qualsevol altre ciutadà”.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics