Cookie control
Dimecres, 12 d'Agost de 2020

L'Ajuntament de Reus elimina l'entrada de documentació en paper i engega un servei telefònic per realitzar tràmits

Les novetats s'inicien el 25 de maig coincidint amb la reobertura de les oficines municipals

20 de Maig de 2020, per Redacció
  • Imatge de l'administració electrònica

    Ajuntament de Reus

L'Ajuntament de Reus impulsa el procés de transformació digital, amb l'eliminació de l'entrada de documentació en paper en els tràmits que la ciutadania faci a partir d'ara a l'administració i amb l'obertura d'un telèfon per poder realitzar els tràmits municipals. Aquestes novetats entraran en vigor el dilluns 25 de maig, coincidint amb la reobertura de les oficines municipals.

Des del consistori, apunten que "les mesures tenen el triple objectiu de complir la normativa vigent; afavorir el compliment de les mesures de seguretat i prevenció davant l'actual emergència sanitària; i guanyar en eficàcia, eficiència i sostenibilitat econòmica, mediambiental i organitzativa". Alhora, també incorporen el "criteri de cohesió social", per salvar la bretxa digital i garantir la prestació dels serveis a tota la ciutadania.

Tràmit telefònic

Segons l'Ajuntament, la realització de tràmits i sol·licituds per mitjans telefònics és un "sistema pioner en l'àmbit de les administracions publiques". Funciona igual que de manera presencial: caldrà demanar cita prèvia i seleccionar l'opció de fer la tramitació per mitjans telefònics. No es podrà fer per telèfon fix, sinó que caldrà un telèfon mòbil perquè es farà una validació d'aquest amb un SMS. Un empleat municipal de l'oficina atenció corresponent trucarà a la persona interessada el dia i hora indicats, i es procedirà a fer el tràmit via telefònica.

Aquest tràmit tindrà la mateixa validesa i garanties jurídiques que el telemàtic o el presencial, gràcies a la gravació i arxiu de la conversa telefònica, a la verificació de la identitat i a la recollida del consentiment del sol·licitant. Només estarà disponible per a persones físiques, ho haurà de demanar la mateixa persona sol·licitant i es podrà fer servir per a tots aquells tràmits que no impliquen un pagament o una llicència. Les empreses, proveïdors o entitats estan obligades per llei a fer les tramitacions per mitjans electrònics.

Signatura remota

L'Ajuntament també posa en marxa dilluns el sistema de signatura remota basada en evidències electròniques. Es tracta d'un sistema equiparable la signatura electrònica avançada, que permet als sol·licitants signar documents sense haver de disposar d'un certificat electrònic. N'hi ha prou amb un correu electrònic i un mòbil. S'envia per e-mail un enllaç al document a signar però abans que pugui la persona fer la signatura simple per l'ordinador, mòbil o tauleta, s'envia un SMS amb una clau d'un sol ús com a doble factor d'autenticació. El servei es podrà usar per a la tramitació o renovació de moltes sol·licituds o tràmits que la ciutadania realitza de forma periòdica a l'Ajuntament, com poden ser les sol·licituds de subvencions adreçades a les persones. Igualment, es pot fer servir per a la recollida del consentiment o altres documents quan es requereixi la signatura de la persona, quan l'Ajuntament ja hagi verificat la identitat amb antelació.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics