Dijous, 28 de Març de 2024

L'Ajuntament de Reus potencia els canals electrònics en l'atenció al contribuent

El consistori retarda tres mesos el pagament dels impostos

09 de Juny de 2020, per Redacció
  • La regidora d'Hisenda, Mariluz Caballero

    Ajuntament de Reus

L'Ajuntament de Reus potencia l'atenció telefònica i per correu electrònic amb l'objectiu de "facilitar les relacions telemàtiques entre l'administració i el contribuent", especialment pel que fa al pagament i gestió dels tributs municipals. La voluntat és caminar cap a una "transformació digital" del consistori i, alhora, implantar "mesures de prevenció per minimitzar el risc de contagis" durant la pandèmia. Tan sols un 1% de sol·licituds s'atenen de forma presencial a l'oficina d'Hisenda. 

Actualització de la seu electrònica

La regidoria d'Hisenda treballa en col·laboració amb el servei municipal de Sistemes de Tecnologia de la Informació i les Telecomunicacions per tal d'actualitzar la seu electrònica i crear un espai destacat i personalitzat d'atenció al contribuent. Així, s'obrirà la secció "Pagaments i tributs" que agruparà les opcions de pagaments de tributs en línia, calendari del contribuent amb informació actualitzada, fraccionament del pagament i autoliquidacions.

Pensant en persones amb "poca capacitació tecnològica" i sense identitat digital, que necessiten l'acompanyament d'algú per realitzar el tràmit per internet, s'incorporaran dos nous apartats: l'opció d'obtenir un rebut pendent sempre que estigui dins el període de pagament voluntari i poder-lo pagar a partir d'un número identificació i referència d'un rebut d'un any anterior, sense necessitat d'accedir a la Carpeta Ciutadana; i la consulta del detall d'un rebut carregat d'un impost per domiciliació bancària a partir de la identificació d'unes determinades referències. D'aquesta manera (sense haver d'accedir a la carpeta ciutadana ni requerir atenció presencial o telefònica) es dóna resposta als dubtes d'un col·lectiu de contribuents que sovint gestiona el SAIC, apunta el consistori.

Atenció telefònica
El Servei d'Atenció i Informació al Contribuent té activa l'atenció telefònica (010 i 97701070) per oferir atenció de caràcter general i concertar una cita prèvia. També té actiu el correu electrònic (saic@reus.cat) per enviar o rebre documents relacionats amb les consultes o els tràmits de la ciutadania.

Ara, a més, ha sumat l'atenció telefònica amb cita prèvia per fer tràmits per telèfon o per accedir a la Carpeta Ciutadana amb acompanyament.

Calendari del contribuent

L'Ajuntament ha retardat tres mesos el pagament dels impostos i, per recordar les dates, tornarà a fer un enviament massiu de correus electrònics i SMS a la ciutadania a partir del 15 de juny. El nou calendari és el següent: del 5 de març al 5 d'agost de 2020 l'Impost sobre vehicles de tracció mecànica; i del 3 d'abril al 7 de setembre de 2020 les Taxes Aprofitament via pública, l'Impost Béns Immobles Urbans, l'Impost béns Immobles Rústics i la Taxa d'Escombraries / Preu Públic Recollida de Residus. 

Eliminació de pagaments en efectiu

L'Ajuntament de Reus aposta pels pagaments electrònics, i aquest 2020 ha eliminat la possibilitat que les empreses i la ciutadania facin pagaments en efectiu a les oficines municipals d'atenció ciutadana. La modificació de les ordenances fiscals que va entrar en vigor l'1 de gener de 2020. 

Per a més informació, es pot consultar la pàgina web de l'Ajuntament

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics