Cookie control
Diumenge, 17 de Novembre de 2019

L'Ajuntament desenvolupa una quinzena de projectes digitals per agilitzar tràmits a la ciutadania

El consistori destina 350.000 euros a contractes externs en àrees com la gestió de queixes i incidències, la inscripció telemàtica a cursos dels centres cívics o al portal de transparència, entre d'altres

13 de Març de 2017, per Marc Busquets
  • El geoportal de Reus és un dels projectes que impulsa el pla de transformació digital

    Enrique Canovaca

L'Ajuntament aposta per les noves tecnologies i pretén "liderar la transformació digital" per donar un millor servei a la ciutadania. Aquesta ha estat la declaració d'intencions exposada pel batlle, Carles Pellicer, i el regidor de Promoció Econòmica, Marc Arza. Tots dos han explicat als mitjans de comunicació que en l'actualitat s'estan duent a terme fins a una quinzena de projectes en àrees com la transparència, la gestió de factures, queixes i incidències o la formació als centres cívics. Arza ha assenyalat que el consistori ha externalitzat diversos serveis per valor d'uns 350.000 euros per desenvolupar aquestes eines, als quals s'hi han d'afegir els recursos propis destinats per l'ens local. Segons les estimacions del regidor, en aquest cas la xifra podria gairebé doblar-se. "La nostra aposta és ferma i volem ser un referent", ha subratllat.

15 projectes en diferents àrees

Pellicer ha començat la seva intervenció tot destacant la tasca d'Arza al capdavant del desenvolupament de les noves tecnologies i assenyalant, de passada, que el clúster TIC "és un projecte de ciutat" que serveix reforçar "la competitivitat del Camp de Tarragona i les terres de l'Ebre en el terreny digital". Per tot plegat, l'alcalde ha manifestat que el pla de transformació digital presentat aquest dilluns té l'objectiu final d'oferir "un millor servei a les persones" que els aporti un estalvi "de temps i diners". Acte seguit, Arza ha anat comentant tots i casdascun dels 15 diferents projectes ja en marxa, tot recordant que també suposen una millora a nivell intern. "La transformació digital ha de ser positiva de portes endins per tal que de portes enfora els ciutadans se'n beneficiïn", ha anunciat.

D'aquesta manera, el regidor ha explicat que s'està executant un nou sistema de gestió econòmica i comptable al consistori, amb la finalitat d'avaluar el cost efectiu dels serveis públics. Arza ha matisat que, de cara al futur, la implantació d'aquesta eina permetrà quantificar l'estalvi que la transformació digital pot suposar per a les arques públiques. En aquest sentit, s'ha precisat que per cada euro destinat a aquesta, n'hi ha 15 de garantits com a retorn. "Per ara ja sabem que amb les noves tecnologies guanyem en temps i efectivitat, però durant els propers mesos podrem oferir dades econòmiques", ha detallat Arza. Un altre dels projectes més celebrats pel regidor ha estat el de la finestreta única empresarial i de tramitació d'expedients, que s'ha de consolidar "durant els propers mesos".

Pioners en la factura electrònica

Un portal de dades obertes (que ha de facilitar l'intercanvi d'informació lligada a la ciutat per oferir nous productes i serveis), la implantació del sistema de la signatura biomètrica per estalviar paper, la millora de la gestió de la cita prèvia (se'n donen 2.000 mensuals, segons s'ha apuntat) o el desenvolupament de la factura electrònica són altres dels projectes ja en marxa. "Vam ser el primer municipi de l'Estat en implantar-la i va suposar un repte molt important", ha recordat Arza, i que actualment ja gestiona unes 17.000 factures anuals. A banda, també s'ha habilitat una bústia de queixes i incidències que pot recollir "qüestions menors i d'altres de més importants" i que l'any passat va recollir 1.300 missatges. "Són entre quatre i cinc al dia, i el nostre objectiu és donar una resposta ràpida, abans d'un mes", ha dit.

Posteriorment, Arza ha posat en valor el portal de transparència municipal, que durant 2016 va tenir més de 6.000 usuaris que van visitar més de 20.000 pàgines. A més, el regidor s'ha mostrat satisfet per la millora del sistema d'inscripcions per internet a les activitats que ofereixen els centres cívics de Reus, així com per l'adequació de la nova seu electrònica que ha de garantir "un millor accés a la informació" per part de la població. Aquesta va rebre 450.000 visites l'any passat, per les 100.000 de 2014. Amb tot, el regidor ha posat un especial èmfasi en la posada en funcionament del geoportal de Reus, un mapa interactiu en 3D de la capital del Baix Camp que ofereix tot tipus d'informació als usuaris, com ara on s'estan fent obres a la via pública o els vols previstos a l'Aeroport.

Finalment, una eina d'anàlisi de les activitats econòmiques de la ciutat serà clau, de cara al futur, per establir un observatori municipal que conformarà "una radiografia exacta" de la salut de Reus com a desenvolupador de negocis. "Volem ser el motor de la transformació digital a la ciutat", ha conclòs Arza, que ha indicat que si bé "no tenim dades comparatives amb altres municipis, molts se'ns han adreçat per demanar-nos consell sobre la implantació de projectes digitals". La resposta d'aquests és molt bona, segons el regidor, ja que "ens diuen sovint que s'ha fet una gran feina però que la nostra marca TIC no és encara prou coneguda". Arza ha avançat que en poques setmanes s'aportaran dades i valoracions sobre el servei Reus wifi, del qual ha dit que "va començar bé i ha anat a més" amb el temps.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics