Dissabte, 20 d'Abril de 2024

L'Ajuntament destaca l'èxit de la campanya de Nadal per l'increment de vianants i per l'ús dels aparcaments

Una empresa calcula que el flux de vianants al carrer de Llovera s'ha incrementat en un 20%

10 de Desembre de 2015, per Josep Gallofré
  • Un total de 2.785 persones han fet ús de la pista de gel

    Fabián Acidres

  • L'alcalde, Carles Pellicer, acompanyat de la regidora de Comerç i Promoció de Ciutat, Montserrat Caelles, i els representants de les entitats comercials de la ciutat

    Cedida

El govern de Reus ha presentat diverses dades en referència a l'inici de la campanya de Nadal que, segons l'alcalde Carles Pellicer, "confirmen el municipi com un centre comercial i cultural de referència".  Aquest dijous ha tingut lloc una trobada de la Taula de Comerç, en la que hi són representades diferents associacions de comerciants de la ciutat, i s'ha fet una valoració provisional de la iniciativa. Algunes de les dades destacades és l'increment de la xifra d'usuaris als aparcaments municipals, o l'augment de la mobiliat de vianants al carrer Llovera, durant els primers dies del 'Conte de Nadal'. Així mateix, entre el 27 de novembre i el 6 de desembre han passat per la pista de gel de la plaça del Mercadal un total de 2.785 persones.

"Volem ser prudents, encara queden molts dies de campanya", ha advertit l'alcalde de Reus, Carles Pellicer. Tot i això, el batlle s'ha mostrat fins al moment "satisfet" amb 'El Conte de Nadal' i ha ressaltat que està destinat "a portar encara més gent al municipi".  D'aquesta forma, i després de la reunió de la Taula de Comerç, s'ha conegut que el nombre d'usuaris als aparcaments municipals ha crescut un 76% entre el 27 de novembre i el 9 de desembre d'enguany, en comparació amb les mateixes dates de l'any passat. En xifres absolutes, ha crescut en 27.892 vehicles. Gran part del creixement, però, l'absorbeix l'aparcament de la Fira Centre Comercial, amb 23.104 usuaris, "els quals no tots han de ser exclusivament clients del centre", ha comentat Pellicer.

Increment de vianants al carrer Llovera

Tot i que són encara dades provisionals, la mobilitat de vianants al carrer de Llovera s'ha incrementat en un 20%, entre el 28 de novembre i el 8 de desembre del 2015, en comparació amb les mateixes dates de l'any passat. Aquesta percentatge significa en xifres absolutes 68.000 persones. Les dades s'han aconseguit a partir de l'empresa T-cuento, la qual es dedica a calcular fluxes de vianants.

Pel que respecta la pista de gel, entre el 27 de novembre i el 6 de desembre, hi han passat un total de 2.785 persones. D'aquestes, només 662 són una part dels 2.461 alumnes de les escoles de Reus que s'han inscrit per patinar de forma gratuïta.

Les xarxes socials bullen amb la campanya de Nadal de Reus

L'Ajuntament de Reus ha intensificat la campanya de Nadal a les xarxes socais i ha donat protagonisme als perfils de Reus Promoció a Facebook, Twitter i Instagram. A més, en una setmana s'ha incrementat el nombre de seguidors. En aquest sentit, l'espot promocional del 'Conte de Nadal' l'han vist gairebé 48.000 persones.

'Estem satisfets, però hem de millorar'

Carles Pellicer es mostra "satisfet" amb els primers 15 dies de la campanya de Nadal, però ha assegurat que "cal millorar". Per això s'ha celebrat la reunió entre les diverses entitats comercials i l'Ajuntament. "Reus actua com una capital potent en l'àmbit econòmic, cultural i turístic", ha dit l'alcalde, el qual ha afegit que la iniciativa s'allargarà fins el 10 de gener per a "coincidir amb l'inici de les rebaixes".

Les vendes, a bon ritme segons algunes entitats comercials

"L'objectiu és portar gent a Reus, si compren o no serà un tema de cadascú", ha comentat Pellicer, preguntat sobre el volum de vendes d'aquests primers dies de la campanya. En aquesta línia, la vicepresidenta del Pallol, M. Carme Mendoza, s'ha mostrat satisfeta ja que pel pont de la Puríssima "alguns establiments no havien estat tant plens en els darrers anys", i que, per tant, hi ha hagut "un increment de vendes".

Més prudent ha estat Joan Anton Muntanya, vicepresident del Tomb de Reus: "La pregunta s'ha de respondre el 8 de gener". Muntanya ha assegurat que l'afluència de més gent al carrer "correspon amb més vendes".

Davant la presència de més persones al carrer, Carles Pellicer ha afirmat que "estem contrarestant l'inicial temor de la Fira Centre Comercial", la qual, segons l'alcalde, "podia provocar que no hi hagués gent al centre de la ciutat".

Davant l'ausència de la Unió de Botiguers de Reus, Pellicer ha argumentat que la UBR la considera "una bona campanya", però diu que "s'ha de fer extensiu a tota la ciutat, però els recursos són els que són".

Feu clic sobre qualsevol fotografia per iniciar el passi de diapositives

reusdigital.cat Reus Diari Digital campanya de Nadal

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics