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Dissabte, 04 de Juliol de 2020

L'Ajuntament estendrà la xarxa de carrils bici en una longitud total d’11,5 quilòmetres en 36 vials

La licitació del contracte sortirà a concurs públic en breu, amb un pressupost de 32.235,72 euros

25 de Juny de 2020, per Redacció
  • Imatge d'un tram de carril bici a l'avinguda de Falset de Reus

    Reusdigital.cat

L'Ajuntament de Reus ha aprovat el 'Projecte de carril bici de convivència al centre urbà', proposta de la Comissió d’entorn urbà post Covid-19, i que "dona continuïtat a la promoció d'una mobilitat sostenible, saludable, eficient i segura que preveu el Pla d'Acció Municipal (PAM)", segons s'ha assenyalat aquest dijous des del consistori. El projecte preveu estendre la xarxa de carrils bici en una longitud total d’11,5 quilòmetres en 36 vials de l’àmbit interior de la ciutat.

Elaborat pels serveis municipals d’Enginyeria, la proposta aprovada s’ha de completar pròximament amb el projecte de carrils bici de convivència de l’àmbit exterior, que ha de generar un itinerari circular a l’entorn de les rondes. La solució adoptada, s'ha indicat, consisteix en implantar nova senyalització horitzontal i vertical per dibuixar carrils de convivència a la calçada, pel quals s'obligarà a reduir la velocitat del trànsit a 30km/h.

La licitació del contracte per executar els treballs de l’àmbit interior sortiran a concurs públic en breu, amb un pressupost de 32.235,72 euros. La regidora d’Urbanisme i Mobilitat, Marina Berasategui, ha afirmat que “la pandèmia ens ha ofert la possibilitat de reflexionar sobre com utilitzem l’espai públic, i en la necessitat d’avançar cap a un ús més just i equitatiu, i cap a una mobilitat més sostenible”. L’execució dels projectes, s'ha subratllat, ampliarà la xarxa de carrils bici i permetrà avançar en el desplegament del Pla de la bicicleta de Reus.

 

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Comentaris

Ernesto  29 de Juny de 2020

Hay que ser más valientes

Primero regulen todas las bicis y patinetes que con total impunidad invaden las aceras actuando con una gran prepotencia si les dices que su espacio es la calzada, esto es lo primero que tienen que hacer antes de gastarse este dineral de todos

Pep  28 de Juny de 2020

Esto no tiene remedio

Estos políticos piensan con los pies y cobran como el que más, más carriles bici para que si ya se ha visto el bodrio de la carretera de Alcolea lo que sirve para nada hay que pocas bicis pasan y algunas lo hacen por las aceras, señor alcalde deje de gastarse dinero de todos para contentar a unos pocos y aplique mano dura a todos los ciclistas que invaden descaradamente las aceras que son para los peatones, aplique mano dura a los ciclistas que no se paran en un semáforo rojo, aplique mano dura a ciclistas que no respetan los pasos de cebra, haber si de una puñetera vez la urbana sanciona a estos incivicos que sólo hacen que entorpecer las aceras, y de los patinetes lo mismo de lo mismo, déjense de ponerse medallas y actúen de una vez

Amapola  27 de Juny de 2020

CUAL ES EL OBJETIVO DE LA BICICLETA POR EL INTERIOR DE LA CIUDAD

Sra. Berasategui, la pregunta es obvia y clara. Doce años para extender el carril bici por el centro de la ciudad? Lo bueno es que se haga por el exterior, para ir a trabajar y emplear la bicicleta o los VMP?
Para un servidor extender el carril bici por el centro de ciudad es crear hábitos para emplear la acera y joder al peatón...
No sería mejor hacer el centro más peatonal, para aprovechar los paseos, visitar los pocos establecimientos que quedan, y no meter las bicicletas que molestan?
Vaya tomate nos están metiendo, Reus no tiene un proyecto de ciudad, ni lo ha tenido, es hacer parche sobre parche. Calentar el sillón, engañar a gente y salir por piernas. Tenemos el Mercado del Carrilet, dicen una cosa cosa, prometen, y cuando están en el sillón salen con otra muy distinta, y así estaríamos citando un montón de cosas.
Patético este ayuntamiento y sus gestoreds

Toca collons de Reus  26 de Juny de 2020

ESTO NO TIENE REMEDIO...

Muy bien PEP, así de claro, pintar y he cumplido. una ciudad que no tiene sentido de dar soluciones coherentes. El tema es el interior, pues no señores, el tema principal son para ir a trabajar las bicicletas y el carril bici. Veremos el centro lleno de bicicletas, de patinetes eléctricos a toda hostia.
Sra. Berasategui, sea PRÁCTICA, comience a dar soluciones de movilidad urbana, adecue el centro para el peatón, haga una ciudad transitable, etc. No malgaste el dinero público, que para eso se las pintan solas.

Pep  26 de Juny de 2020

Engany del ajuntament. Pintar i prou

Només es pintarà la calçada per on ja poden circular ara. No es fan carrils al centre. Mes no es copia el model de Dinamarca o països del nord i s inprovitsa contínuament. Pellicer no creu amb la bicicleta.