Divendres, 29 de Març de 2024

L’Ajuntament implanta la cita prèvia com a requisit en totes les oficines municipals d’atenció

19 de Març de 2019, per Redacció
  • Un detall del cartell difòs per l'Ajuntament sobre la sol·licitud de cita prèvia

    Cedida

L’Ajuntament de Reus implantarà, a partir del dilluns 25 de març, la sol·licitud de cita prèvia com a requisit indispensable perquè la ciutadania pugui ser atesa al servei municipal. L’objectiu és "millorar l’atenció a la ciutadania, garantint una hora prefixada d’atenció, i limitar el temps d’espera dels usuaris", segons s'ha apuntat des del consistori. D’acord a les dades dels dos primers mesos d’enguany, les diferents oficines municipals d’atenció a la ciutadania realitzen una mitjana de 10.300 atencions mensuals, de les quals 4.250 s’han sol·licitat per cita prèvia.

"L’elevat volum d’atencions i el bon funcionament de la implantació del servei recomana estendre la cita prèvia com a requisit obligatori per ser atès a totes les oficines municipals perquè ajuda a descongestionar les oficines d’atenció i donar un servei d’atenció personalitzat i de qualitat a la ciutadania", han subratllat des de l'Ajuntament.

La cita prèvia és el sistema telemàtic que la ciutadania té a la seva disposició per demanar hora per ser atès a les diferents oficines municipals "sense haver de fer cua". La cita prèvia es pot demanar per internet (a www.reus.cat) o per telèfon als números 010 o 97701010, tot i que l’Ajuntament recomana "la via telemàtica, per ser un recurs més àgil i sense espera". La sol·licitud de la cita prèvia per internet permet a la ciutadania descarregar un codi QR als dispositius mòbils que facilita tant la identificació com l’atenció presencial, quan l’usuari ja és a les oficines municipals sense haver d’esperar obtenir un tiquet d’atenció essent atès directament.

Una de les principals millores que s’ha introduït amb la nova tecnologia és la integració entre el servei de cita prèvia i el servei de gestió de cues. El nou sistema permet als usuaris fer el seguiment en directe de la cua d’espera, i preveure així quan podran ser atesos.

Aquest seguiment, s'ha assenyalat, es podrà fer tant dins com fora de l’oficina municipal d’atenció, a través d’una aplicació per a dispositius mòbils o via web.

Les oficines d’atenció ciutadana de l’Ajuntament amb servei de cita prèvia són l'Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), l'Oficina d’Habitatge, l'Oficina Municipal d’Escolarització (OME), l'Oficina Tècnica Empresarial, el Servei d’Atenció a l’Immigrant, el Servei d’Atenció i Informació al Contribuent (SAIC), Eficiència Energètica, i Serveis Tècnics d’Activitats. 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (2)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Ernesto  19 de Març de 2019

Que mal

Señor alcalde esto de la cita previa es un desastre, funciona muy mal y para la gente mayor un desastre

Enric  19 de Març de 2019

es fatastico

todos tenemos internet, que fácil es todo esto, pero si ya estaba bien porque hacen esta gasto, no se entiende, el lunes pasado me persone en las oficinas que tiene el ayuntamiento para poder pagar los impuestos y hacer consultas, antes llegabas te daban un numero te sentabas esperabas y te atendían, esto ha pasado a la historia, al entrar un señor me pregunto si tenia cita previa, no entendía nada, le dije que no y me contesto que tenia que pedir cita previa, antes de que me atediaran a mi un matrimonio mayor también estaban desconcertados, haber en las oficinas para atender hay ocho mesas, con su numeración pertinente, como siempre pasean todos los estamentos oficiales de las ocho mesas solamente estaban funcionando tres, así claro que se hacen aglomeraciones si funcionaran bien las ocho todo seria mas correcto, si se controlara mas todo seria mas rápido y rentable que desastre de políticos y ya no digo nada de la maquina que hay para cobrar, un desconcierto brutal para todo el mundo que la necesita, vaya una gran medalla al inventor de la cita previa