El pàrguing del nou centre comercial de l'avinguda de Sant Jordi s'integrarà a la xarxa municipal d'aparcaments que gestiona Reus Mobilitat, amb la mateixa política de preus que la resta d'equipaments, segons va aprovar el consell d'administració d'aquesta societat i s'ha ratificat en la comissió informativa d'aquest divendres. No obstant, perquè l'acord entre l'Ajuntament de Reus i Metrovacesa sigui efectiu ha de passar pel plenari del proper divendres, 16 d'octubre. Cal recordar que l'entesa per desencallar les obres amb Metrovacesa incloïa que el finançament de l'aparcament havia de ser públic.
L'equipament del centre comercial oferirà la modalitat d'abonament multipàrquing, així com els abonaments monopàrquing i per hores. Pel que fa als usuaris de rotació, els preus seran els mateixos que a la resta de la xarxa, actualment amb un màxim diari de 4 euros.
A les franges horàries de màxima afluència al centre comercial i demanda de servei, l'aparcament disposarà de personal de Reus Mobilitat i Serveis, però el pàrquing estarà obert les 24 hores gràcies al servei automatitzat que s'ofereix des del Centre de Control Central per a l'horari nocturn o els intervals amb poca activitat comercial.
A la vegada, s'incorporarà una senyalització de places lliures, pantalles als accessos amb informació de l'ocupació de cada sector, mòduls d'accés de vianants a través d'escales i ascensors.
Possibilitat de descompte per als clients del centre comercial
El contracte que se signarà amb Metrovacesa preveu que l'empresa pugui aplicar algun tipus de bonificació en el preu als clients del centre comercial, però en tot cas aquest descompte s'haurà de gestionar de forma autònoma. De fet, Reus Mobilitat i Serveis facturarà cada mes a La Fira Centre Comercial l'import corresponent.
No obstant, des del govern municipal es recorda que els comerços de la ciutat poden adquirir una bonificació respecte el preu vigent, així com vals de descompte per regalar als seus clients vàlids per a qualsevol aparcament de la xarxa municipal.
L'acord amb Metrovacesa tè vigència fins al juny de 2065, d'acord amb la concessió a l'empresa dels terrenys que ocupa. Tant si els resultats de l'aparcament són positius com negatius, les retribucions a percebre per cada part corresponen als percentatges d'inversió: 70% per Metrovacesa (per la part d'obra civil) i 30% per Reus Mobilitat i Serveis (per les inversions de màquinària, instal·lacions i equipament).
Característiques del pàrquing
L'aparcament ocupa una superfície aproximada de 26.000 m2 repartits en dues plantes, amb 407 places al soterrani -2 i 451 al soterrani -3, amb un total de 853 places que superen en la seva totalitat les mides mínimes exigides (2,20 x 4,50 m). A més, a cada planta hi haurà places adaptades per a persones amb mobilitat reduïda i per a famílies. També s'han equipat 4 places per a la recàrrega de vehicles elèctrics, com a la resta d'aparcaments de la xarxa; amb aquesta nova incorporació, la xarxa municipal d'aparcaments oferirà 10 punts de recàrrega a tota la ciutat.
Tindrà dos accessos i dues sortides per a vehicles a l'avinguda de Marià Fortuny i a l'avinguda de Sant Jordi. La rampa de Marià Fortuny serà de dos carrils, un d'entrada i un de sortida, però a la planta soterrani -2 on comença el pàrquing es divideix en dos carrils d'entrada i dos carrils de sortida (com passa al pàrquing Llibertat). La rampa situada a l'avinguda de Sant Jordi també té dos carrils per cada sentit, per agilitzar l'entrada i la sortida de vehicles a l'equipament.
L'accés de vianants es podrà fer des del mateix centre comercial, amb rampes mecanitzades, i directament des de l'exterior, en diversos punts de l'avinguda de Sant Jordi i del carrer d'Antoni Gaudí.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics