Dimecres, 24 d'Abril de 2024

L'Associació de Torroners Xixonencs de Catalunya organitza tastos per 'fer pedagogia del torró de qualitat'

La primera d'aquestes activitats tindrà lloc a Reus, a la botiga de Gelats i Torrons Xixona Antonio Plá Ferrándiz ubicada al Raval de Santa Anna

13 de Novembre de 2018, per Enric Garcia Jardí
  • Imatge d'arxiu de torrons.

    Enric Garcia

El pròxim divendres 16 de novembre la botiga de Gelats i Torrons Xixona Antonio Plá Ferrándiz ubicada al Raval de Santa Anna, acollirà un 'Tast hedònic' de torró de Xixona. L'activitat s'emmarca en un conjunt de degustacions que l'Associació de Torroners Xixonecs de Catalunya ha programat, fins al dia 5 de desembre, als diferents punts del país que compten amb establiments associats. Un dels propòsits d'aquesta iniciativa és "fer pedagogia del torró de qualitat", que “és un producte sa, nutritiu, mediterrani i exclusiu”, segons ha explicat Antoni Hernández, membre de l'associació.

Cada torroneria adscrita oferirà el seu torró genuí, i convidarà els visitants a valorar-lo en un full elaborat per l'Associació de Torroners Xixonencs de Catalunya en col·laboració amb l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries. A Reus, com no podia ser d'una altra manera, se celebrarà un tast d'avellanes —negreta, turca, marcona i americana—, així com de diferents tipus de mel, entre altres sorpreses. D'aquesta manera, doncs, també es vol reforçar la vinculació amb els orígens i els productes locals de cada indret on els artesans torroners s'han instal·lat.

Des de l'Associació de Torroners Xinonecs de Catalunya, que aplega 12 establiments catalans que segueixen la tradició dels primers torroners de Xixona, volen impulsar aquest producte tradicional, ja que les seves ventes, segons han explicat, han caigut en els darrers anys. “Un dels nostres objectius és acostar el torró de Xixona als més joves”, han assegurat. A més a més, el col·lectiu també treballa en la creació d'un segell de qualitat; la divulgació de l'ofici i dels ingredients que s'hi empren, i la formació de noves generacions de torroners.

A banda d'endegar aquesta ruta de tastos arreu de Catalunya, enguany l'associació ha portat a terme un estudi comparatiu entre una barra energètica i un torró de xixona. Els resultats d'aquesta anàlisi, segons ha declarat Núria del Cacho, integrant de la nissaga reusenca xixonenca, demostren que ambdós aliments són “compatibles quant a fibra alimentària, proteïnes i hidrats de carboni” i, per tant, són recomanables per a esportistes. Del Cacho també ha valorat positivament el fet que l'associació hagi aconseguit recentment que els torrons produïts a Catalunya s'etiquetin plenament en llengua catalana. “Volem que tot el material relacionat al torró de Xixona estigui disponible en català”, ha afegit.

El regidor de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Reus, Marc Arza, s'ha mostrat satisfet de la iniciativa dels mestres xixonencs catalans de sumar esforços i ha encoratjat altres sectors vinculats a l'alimentació de proximitat a replicar projectes similars. Arza també ha volgut destacar la trajectòria d'aquest tipus d'establiments, com en el cas de Gelats i Torrons Xixona Antonio Plá Ferrándiz, que compta amb una trajectòria de 133 anys d'història.

Per participar en el 'Tast hedònic' cal inscripció prèvia

Les persones interessades a formar part del 'Tast hedònic' que s'organitzarà el 16 de novembre, a partir de dos quarts de 6 de la tarda, a la botiga Gelats i Torrons Xixona Antonio Plá Ferrándiz del Raval de Santa Anna, es poden inscriure de manera gratuïta a l'activitat enviant un missatge de whatsapp (687 445 610). També existeix la possibilitat de dur-la a terme dins la ruta de vermut i botigues històriques, ja que el tast forma part d'una edició especial d'aquest itinerari gastronòmic. En aquest segon cas, però, la inscripció s'ha de fer a través del web específic de la ruta.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Xavier García  13 de Novembre de 2018

Polítics

Sembla mentida que el regidor de promoció econòmica no hagi fet esment a la marca Virginias.
Senyor regidor, ha de saber que Virginias és una marca pionera a la ciutat de Reus, la qual està en concurs de creditors i més de 160 famílies de Reus quedaran al carrer.
Per favor, si vol sentir-se satisfet pel seu treball, miri que pot fer per aquestes famílies i per que aquesta centenària empresa no hagi de tancar.