Divendres, 19 d'Abril de 2024

L'entorn 2.0, clau per als negocis del futur

Ficommerce 2016 aplega a firaReus experts en màrqueting en línia en una sessió de 'networking'

24 de Febrer de 2016, per Marc Busquets
  • La jornada ha inclòs tallers i ponències centrades al món del comerç en línia

    Cedida

  • Cedida

Les instal·lacions de firaReus han acollit aquest dimecres la jornada Ficomerce 2016, dedicada a les possibilitats de negoci que l'entorn digital pot generar per a les empreses. Al llarg de la jornada s'han celebrat diverses ponències i xerrades i s'han dut a terme tallers pràctics centrats, entre d'altres, en tècniques de venda en línia, estratègies comercials a les xarxes socials i en l'aprofitament de les eines que el sector posa a l'abast dels usuaris. Segons fonts de firaReus, la trobada ha aplegat uns 500 inscrits.

Tallers i debats

Miguel Ángel Rodríguez, més conegut a Youtube com Yum, ha exposat el seu cas durant la primera de les cites del programa. El creatiu, impulsor del canal de cuina Yumland, en què prepara receptes amb humor, ha destacat a la seva intervenció les "bondats" de Youtube com a "canal per vendre". Posteriorment, a mig matí, Rodríguez ha liderat un taller en què ha exposat la seva experiència com a youtuber d'èxit i ha animat els assistents a "experimentar" amb les possibilitats creatives que ofereix aquesta xarxa social. Abans, l'auditori ha estat l'escenari de la ponència 'Les dues cares de l'Ecommerce', en què s'ha insistit en la importància de destinar els recursos necessaris per definir una estratègia de presència a la xarxa.

El mateix espai ha estat, cap a quarts de dotze del migdia, l'espai en què l'expert Rafa Liñán, de Veziko, ha dut a terme la xerrada 'Treu el màxim retorn a les xarxes socials'. Entre els assistents, i a més d'empresaris, estudiants de màrqueting i de comerç han estat força nombrsos. La ponència s'ha centrat, d'entrada, en el canvi del perfil del 'community manager', que ara s'ha convertit en un "comercial a les xarxes socials". "Qui s'hi dediqui ha d'entendre les xarxes per saber-hi vendre els nostres productes i serveis", ha apuntat Robles. La seva intervenció també ha incidit en la importància del "client 2.0". "Hem de saber què vol, què ens demana", ha indicat.

Tendències de futur

En paral·lel, s'han celebrat altres actes. Un dels tallers del matí, 'Consells pràctics en SEO ADVANCE', de caràcter pràctic, ha aportat consells als assistents a l'hora de planificar accions concretes de cara a aconseguir una millor optimització dels motors de recerca més usats. A més, diverses ponències han destacat el paper dels usuaris en l'actual model comercial en línia. Així, i entre d'altres, s'ha dedicat una xerrada a l''omnichannel', definida pel ponent Juan José Pérez Rodríguez, de Storehy, com "l'experiència de compra que avui demanden els clients".

Ja a la tarda, la jornada Ficommerce s'ha tancat amb altres activitats. Una d'aquestes, 'Facebook ads vs Google Ads', que ha estat liderada per Josep Purroy, de Kiwop, ha confrontat les dues plataformes pel que fa al seu potencial publicitari i de màrqueting. Carles Sanabre, d'IdeaRed2, ha intervingut a mitja tarda a 'Email marketing', en què s'ha defensat "el poder i la utilitat" d'aquesta tècnica comercial per aconseguir fidelitzar clients i també per "donar a conèixer les últimes novetats de la nostra empresa, marca o servei", ha assenyalat.

La sessió de treball d'aquest dimecres s'ha tancat amb una sessió en què s'han exposat diverses de les conclusions de tot allò que ha estat debatut al llarg de la jornada i en què també s'ha inicidit en quines poden ser les tendències del comerç en línia i el màrqueting digital durant els propers temps. Finalment, s'han lliurat el premi Ficommerce al projecte'Lidia.space', de Lidia Guerrero, que té l'objectiu de treballar l'educació i les potencialitats dels més petits a través de l'anàlisi dels seus vídeos favorits a YouTube.

 

Feu clic sobre qualsevol fotografia per iniciar el passi de diapositives

firaReus Ficommerce Reus reusdigital

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics