Més de 170 professionals de l’educació han assistit aquest dissabte a la Jornada d’Educació Matemàtica organitzada per l’Associació de Professors de Matemàtiques de les Comarques Meridionals (APMCM). Les instal·lacions de l’Institut Gabriel Ferrater de Reus han estat seu d’una jornada que ha combinat reflexions teòriques amb exemples pràctics en relació al tema ‘Matemàtiques i emocions’.
En col·laboració amb el Centre de Recursos Pedagògics del Baix Camp, l’APMCM, ha reunit a Reus a un bon grapat dels millors experts en didàctica de les matemàtiques d’arreu del país. Sota el lema ‘Entusiasmem amb les matemàtiques’, la jornada ha ofert un seguit de ponències, tallers i comunicacions on s’han compartit idees i experiències d’aula amb una doble intenció. Per una banda la idea d’emocionar els alumnes a les aules de matemàtiques, d’entusiasmar-los, de fer-los viure l’experiència que les matemàtiques són emocionants, però no només per transmetre passió i provocar-la en ells i en elles, sinó per aprofitar totes les emocions que intervenen a l’aula -tant les positives com les negatives- per millorar l’aprenentatge.
A les instal·lacions del Gabriel Ferrater s’ha pogut gaudir dels materials de què disposa el Museu de Matemàtiques de Catalunya, mentre assistents i ponents han intercanviat inquietuds i impressions. La conferència plenària inicial, a càrrec del Toni Vila, ha situat el punt de partida a partir del qual els assistents s’han distribuït segons les opcions que l’organització els havia proposat. Hi ha hagut ponències destinades a mestres de primària, a professors de secundària i també de batxillerat.
Després de totes les comunicacions i tallers, Sergio Belmonte ha tancat la jornada amb una conferència plenària amb tots els assistents.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics