Dimarts, 23 d'Abril de 2024

L’oferta cultural i comercial de Reus, a un sol clic

L’aplicació ‘Reus City’ és un pas més per incorporar la tecnologia a la gestió de ciutat

08 d'Abril de 2015, per Joan Marc Salvat
  • Detall de l'aplicació mòbil Reus City

    JM.Salvat

L’Ajuntament de Reus ha presentat la darrera novetat en la seva implantació per aconseguir un model de ciutat intel·ligent. Es tracta de Reus City, una nova aplicació disponible per a pàgina web i app mòbil, que posa a l’abast de l’usuari tota la informació d’activitats, cultural i comercial de la capital del Baix Camp. En paraules del regidor d’Empresa i Ocupació, Marc Arza, aquest nou aplicatiu no s’adreça només als reusencs i reusenques sinó “a tothom que vulgui conèixer la ciutat”. 

Reus City incorpora l’activitat del dia, la setmana, el cap de setmana o del mes, de manera geolocalitzada. D’aquesta manera, l’usuari pot veure quins actes hi ha previstos a la ciutat, en quin lloc s’organitzen i com arribar-hi. Aquesta informació d’agenda es complementa amb les festes i festivals, a més dels principals llocs d’interès turístics com la ruta modernista de la ciutat. Tots aquests recursos es poden seleccionar per guardar-los a l’agenda personal.

Complements

L’Ajuntament també vol conèixer la valoració que els ciutadans fan de l’activitat a la ciutat. Per aquest motiu, Reus City incorpora els clàssics botons de compartir a Facebook, Twitter i Whatsapp, a més de la possibilitat de fer un clic a M’agrada. El propi Arza ha reconegut que l’aplicació no incorpora l’opció per clicar a No m’agrada, tot i que sí es poden fer comentaris a través de les xarxes socials amb les etiquetes de l’activitat corresponent. Per exemple, en el marc del Festival Trapezi, amb comentaris a Twitter citant a @firatrapezireus o @ReusCultura, i fent la valoració corresponent. 

El que farà Reus City és incloure els comentaris –fels pels usuaris a les xarxes– a la pròpia web o aplicació, a la secció Actualitat. De moment, l’Ajuntament ha explicat que el sistema únicament farà una criba dels comentaris per etiquetes i, en principi, no hi haurà moderació dels mateixos.

Més endavant s’inclouran les possibilitats de conèixer l’estat del trànsit, les parades del taxi disponibles o itineraris d’interès. L’aplicació ha tingut un cost de 3.626,37 euros.

El Wi-Fi públic, a punt d’arribar

El regidor d’Empresa i Ocupació també ha avançat que en els propers mesos, durant el principi de l’estiu, s’haurà aconseguit concretar el Wi-Fi públic, ara en fase de licitació. Una vegada desplegat, l’usuari podrà entrar a un portal captiu que tindrà la informació de Reus City com a porta d’entrada a internet. Segons Arza, “no crec que l’arribem a inaugurar, però està a punt de solfa”. 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics