Dimecres, 24 d'Abril de 2024

Més de 300 mestres han après benestar emocional a Reus amb el projecte Inspira't

02 de Gener de 2018, per Redacció
  • Dues de les professionals que imparteixen els tallers

    Cedida

Des del 2014, més de tres-cents mestres han après benestar emocional a través de les tècniques del mindfulness en un taller pioner a les comarques de Tarragona realitzat de manera col·laborativa entre el Centre de Recursos Pedagògics del Baix Camp, dependent del Departament d'Ensenyament de la Generalitat, i l'Hospital Universitari Institut Pere Mata. 

Amb un format de cinc sessions, cada curs escolar es desenvolupen dos tallers amb el nom d'Inspira't 1 i Inspira't 2, que és d'aprofundiment. L'objectiu és la promoció de la salut dels docents mitjançant l'aprenentatge d'eines i estratègies que els ajudin a gestionar les emocions davant les situacions que els generen més problemàtiques actualment: per un costat exercir la seva professió en un entorn que sovint qüestiona  la seva autoritat i la seva tasca com a mestres; i per l'altre, la tensió amb què viuen les privacions que pateixen alguns alumnes que no tenen les necessitats bàsiques cobertes.

Es tracta que els docents aprenguin a gestionar les seves pròpies emocions de manera que el seu major benestar emocional es traslladi també a les aules en la praxis educativa. Es parteix de la base que l'enfortiment de l'individu i una bona capacitat d'afrontament dels canvis facilita tenir una millor disposició, energia i rendiment, tant en l'àmbit laboral com en el personal.

El taller forma part del Pla de Formació del Professorat de Zona i en totes les edicions l'han impartit les professionals de l'HU Institut Pere Mata Anna Bové, Susana Santamaria i Lía Corral.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics