Cookie control
Divendres, 21 de Febrer de 2020

Quan els punts d’experiència (XP) valen el seu pes en or

Apassionats dels videojocs han pogut gaudir de la segona edició de la Mr. Game a firaReus

10 de Novembre de 2019, per Xavi Turu
  • Imatge de la fira de videojocs Mr. Game

    Xavi Turu

  • X.T

  • X.T

  • X.T

  • X.T

Joves i no tan joves, petits i no tan petits i grans i no tan grans, han pogut explorar un món que cada vegada té més repercussió mediàtica i, sobretot, més potencialitat econòmica. L'univers dels videojocs o del “gaming” s'ha connectat aquest cap de setmana a Reus. Noves plataformes i consum digital, barrejat amb tornejos, simuladors, experiències de realitat virtual, zones habilitades per a jocs de PC, i tot un llarg etcètera de conceptes que cada vegada estan endinsant-se més en el nostre dia a dia. Aquells que són més joves i que han nascut com a nadius digitals són els que més en forma podrien estar. Tenen els conceptes més familiaritzats i estan a l'última amb totes les tendències que suposen aquest nou horitzó de jocs digitals que s'està obrint cada vegada més. Tot i això, el públic més adult també té una alta participació en l'àmbit de la cultura dels videojocs.

Els “gamers” han estat els protagonistes principals d'un saló que ha acollit la seva segona edició amb certa expectació i entusiasme. Mr. Game ha tornat a Reus amb les bateries carregades i amb ganes de repetir i incrementar la participació de l'any passat. Des de divendres a diumenge s'ha pogut potenciar aquella part positiva dels videojocs (si és que n'hi ha alguna de dolenta) amb tots els valors més pedagògics i educatius perquè tot el públic assistent a la fira estiguessin en ple coneixement a través de xerrades, tallers relacionats amb el sector dels jocs, a més de tota una sèrie d'activitats on les zones de jocs digitals han passat a ser els principals protagonistes.

De “millennials” a retrobaments amb els mítics jocs arcades

L'argot “gamer” ja coneix allò dels punts d'experiència. Les lletres XP procedeixen de la paraula eXPerience (llengua anglesa) i la importància de tenir-ne més fa que la teva experiència dins del món dels videojocs vagi en augment. És la lluita per arribar més amunt i ser un autèntic jugador de cap a peus. Dins de la fira de Mr. Game, els participants i simpatitzants de les noves tendències digitals han pogut fer unes partides a més d'una trentena de jocs i assistir a tornejos de renom dins de la cultura.

Des del mític i ja clàssic League of Legens (LOL), passant pel també reconegut Mario Kart, FiFa20, Gran Turismo, Gears 5 i fins i tot, després de l'alta participació en l'anterior fira, Fortnite també hi era present. Els apassionats dels videojocs han pogut gaudir de Death Stranding (Hideo Kojima), uns dels videojocs més esperats d'aquest any. Per aquells més nostàlgics i romàntics d'aquesta civilització digital, la Mr. Game també ha comptat amb una ‘zona arcade’, per recordar aquelles sales dels mítics anys 80, on reunir-te amb els amics en una sala i jugar a les màquines arcades originals, era tot un corrent i una cultura que ara com ara creix a una velocitat de vertigen.

Feu clic sobre qualsevol fotografia per iniciar el passi de diapositives

mr game reusdigital.cat
mr game reusdigital.cat
mr game reusdigital.cat
mr game reusdigital.cat

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics