Dijous, 25 d'Abril de 2024

Quatre ciutats referents en l'ús de la bicicleta explicaran la seva experiència a Reus

L'expert danès en mobilitat sostenible Mikael Colville-Andersen pronunciarà la conferència inaugural

17 de Maig de 2017, per Redacció
  • El director general d'Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat i el regidor de Medi Ambient de Reus

    Cedida

Quatre ciutats del nord d’Europa i una seixantena de ponents intercanviaran experiències relacionades amb el món de la bicicleta en el 6è Congrés Internacional de la Bicicleta, que enguany se celebra a Reus el 18 i 19 de maig, a les instal·lacions de FiraReus. Ciutats exemplars en l’ús d’aquest mitjà de transport com són Copenhaguen (Dinamarca), Utrecht (Holanda), Friburg (Alemanya) i Estrasburg (França) explicaran la seva experiència en aquest Congrés, principal fòrum de Catalunya sobre les novetats i l’intercanvi d’experiències relacionades amb el món de la bicicleta entre administracions públiques, professionals del sector, entitats i usuaris.

El regidor de Medi Ambient de l'Ajuntament de Reus Daniel Rubio i el director general d'Infraestructures de Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat, Xavier Flores, han presentat aquest dimecres el Congrés que aplegarà experts de diferents països per reflexionar a l'entorn de la bicicleta i la mobilitat en aquest mitjà de transport. Daniel Rubio ha explicat que "Reus aposta per la bicicleta, tenim la Comissió especial per a la redacció del pla específic, com a espai de debat i consens polític i actualment estem redactant el Pla Específic de la Bicicleta".

Per la seva part, Xavier Flores ha destacat la importància de reflexionar sobre el present i el futur de la mobilitat amb bicicleta i ha destacat el fet que hi hagi més de 60 ponents i 215 inscrits al congrés, de manera que el de Reus "serà un dels més concorreguts de les sis edicions que s'han organitzat".

El reconegut expert danès en mobilitat sostenible Mikael Colville-Andersen pronunciarà la conferència inaugural, en què analitzarà la bicicleta com a estratègia transformadora de les ciutats. Durant el Congrés, entre altres temes, s’abordarà la promoció, el disseny i la seguretat en l’ús de la bicicleta en àmbits urbans i interurbans, tant pel que fa als desplaçaments de caràcter quotidià com a la pràctica de l’esport o la realització d’activitats de turisme i lleure.

També s’analitzaran els impactes que té en l’economia, la salut i el medi ambient i es posarà l’accent en la innovació i en el paper de les noves tecnologies de la informació i la comunicació en el sector.

Més de 60 ponents

Més de 60 ponents d’arreu de Catalunya, el País Basc o Andalusia participaran en les diverses sessions del Congrés que promou l’Ajuntament de Reus, la Diputació de Tarragona i la Generalitat de Catalunya, amb la col·laboració de les principals entitats d’usuaris que promouen aquest mitjà de transport.

L’ús habitual de la bici, en augment

En el marc de l’esdeveniment, s’ha programat una taula rodona sobre les perspectives de la mobilitat en bicicleta a Catalunya. Segons dades del darrer baròmetre, que s’elabora anualment a partir de l’entrevista a un miler de persones residents a Catalunya d’entre 12 i 79 anys, al nostre país un 55,1% de la població en té una per a ús personal i el 39,5%, gairebé 2,4 milions de persones, en són usuàries amb alguna freqüència. Aquesta xifra es manté relativament estable en relació amb les enquestes dels últims anys, mentre sí creix la d’usuaris q ue la fan servir a diari, passant del 6,1% al 6,4%, fins a arribar als prop de 400.000 usuaris diaris.

Un impacte econòmic anual de 1.300 milions

El món de la bicicleta genera a Catalunya un impacte directe de 1.300 milions euros anuals, segons l’últim informe d’impacte econòmic del sector. L’estudi distingeix el sector del comerç i la indústria, el cicloturisme, l’esport i la inversió en infraestructures. La venda de bicicletes i components dóna feina a 2.100 treballadors a Catalunya i suposa prop de 580 milions de volum de negoci a l’any.

Pel que fa a la pràctica del cicloturisme, l’impacte econòmic associat (amb pernoctacions) supera els 285 milions l’any i l’excursionisme amb bicicleta genera uns 330 milions. L’esport genera prop de 40 milions d’impacte cada any i, finalment, la inversió en infraestructures ciclistes i l’impuls de l’ús de la bicicleta sumen al voltant dels 65 milions anuals.

 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (2)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Activity  18 de Maig de 2017

No ho vec clar!

Quanta hipocresia per part de la voluntat política. Hauríem de ser nosaltres els mediterranis els pioners amb l'ús de la bicicleta amb el clima que gaudim, etc. No s'han respectat els camins d'accés als pobles al voltatnt de Reus. Vaja una pena tot plegat i ara aquest congrés només per justificar la seva feina i el seu sou.

pep  17 de Maig de 2017

pep

No farem el ridícul?

Quan aquest experts vegin la voluntat del ajuntament de Reus, sobre el us de la bicicleta a la nostra ciutat, o entendran res.

No estem a anys llum d ells, si no a "segles" llum.

Sr. Pellicer, prou de fer el rdícul !!! Si vosté no hi creu en la bicicleta, no cal que ens portin a uns experts a fer-nos pujar els colors !!