Reus ha acollit aquest dijous al matí la reunió tècnica de la marca Ciutats i Viles amb caràcter impulsada per l'Agència catalana de turisme de la Generalitat i de la qual la nostra ciutat forma part. Aquesta marca, han exposat fonts municipals, "s'adreça a ciutats mitjanes i viles amb una forta personalitat marcada per alguns aspectes com ara el caràcter històrico-cultural, enogastronòmic, artístico-creatiu o aquell que les defineixi i pel qual vulguin apostar." El programa de l’agència "agrupa els municipis per facilitar el seu posicionament i la seva promoció com a destinacions turístiques a nivell nacional i internacional, i té com a objectius preservar i promoure el patrimoni històric, arquitectònic, tradicional i paisatgístic; i promoure el turisme, com a eina de desenvolupament, diversificació econòmica i garantia de futur per als pobles i les ciutats", s'ha subratllat.
En relació al programa de treball, el director de l’Agència catalana de Turisme, David Font, ha declarat que “La marca Ciutats i Viles amb caràcter és una gran oportunitat per projectar Catalunya a nivell internacional com una destinació de turisme cultural a través de la riquesa que els municipis afiliats a l’agència poden oferir als nostres visitants", ha dit. L'objectiu d'aquesta reunió "és la valorar l'estat de situació del Pla d'accions 2019 i traçar les línies estratègiques del Pla d'accions 2020 així com la posada en comú de bones pràctiques per part dels diferents membres que hi participen", s'ha indicat.
La jornada de treball s'ha dut a terme a Cal Massó i, un cop acabada, els assistents han gaudit d'una visita guiada tècnica per la Ruta del Modernisme i el Gaudí Centre, on s'han explicat les línies estratègiques l'Agència Reus Promoció així com l'històric turístic de Reus.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics