Cookie control
Diumenge, 15 de Desembre de 2019

Reus afronta la temporada d’estiu amb l’ampliació de l’oferta turística

La campanya de promoció ‘Visit Reus Summer’, que s’allargarà fins al 30 de setembre, vol convertir els visitants en ‘prescriptors’ dels atractius turístics de la ciutat

30 de Maig de 2019, per Enric Garcia Jardí
  • La regidora Caelles, durant la seva intervenció

    Reusdigital.cat

L’Agència Reus Promoció engega, aquest 1 de juny, la campanya de turisme de l’estiu a la ciutat, que porta per títol ‘Visit Reus Summer’, i que s’allargarà fins al 30 de setembre. L’acció promocional, que compta amb una inversió total de 190.000 euros, se centra en la consolidació de la marca turística, l’oferta de diversos productes —com, per exemple, la polsera ‘Visit Reus’— i l’ampliació de dies i horaris de visita del patrimoni reusenc.

Els objectius que persegueix l’estratègia traçada per l’agència de promoció de Reus són augmentar el número de visitants a la ciutat, incrementar el seu temps d’estada, millorar l’atenció al visitant amb una major disponibilitat horària en els punts d’informació i facilitar la mobilitat del turista i l’accés al servei de ‘tax free’. “Treballem perquè el visitant de Reus sigui un prescriptor de la ciutat, amb unes estratègies que fins ara ens han donat molt bons resultats”, ha afirmat la regidora de Cultura i Projecció de Ciutat, Montserrat Caelles.

Diversos punts d’informació turística a la ciutat

Durant l’estiu, es durà a terme l’obertura continuada de l’oficina d’informació i turisme ubicada al Gaudí Centre, amb el següent horari: de dilluns a dissabtes, des de les 10 del matí fins a les 8 del vespre, i els diumenges i festius de 10 del matí a 2 del migdia. També s’ampliarà l’horari de l’oficina d’informació i turisme del carrer de Sant Joan, que estarà disponible de dilluns a dissabte, des de les 10 del matí a les 2 del migdia i de les 4 fins a les 7 de la tarda.

En aquests quatre mesos de campanya estival també s’instal·larà el punt d’informació turística a l’estació d’autobusos, aprofitant que és el principal lloc d’arribada dels turistes provinents de la costa. En darrer terme, la recent inaugurada Estació Enològica, l’Institut Pere Mata i el Campanar també disposaran de material per als visitants.

Les visites als equipaments de Reus Promoció van créixer un 17% l’estiu passat

Des del consistori han recordat que la campanya d’estiu del passat 2018 va cloure amb un increment del 17% en les visites a tots els equipaments que gestiona l’Agència Reus Promoció. Consideren que aquests resultats van ser el “fruit de l’aposta per la qualitat i la diversificació turística”.

Es preveuen bons resultats en els mercats de l’Europa de l’est

Les previsions d’enguany de l’Agència Reus Promoció són que es mantingui l’augment en el nombre de turistes russos, així com una possible arribada de turistes de nous mercats d’Europa de l’est, com ara Ucraïna i Bielorússia. Com cada any, creuen que el principal turista de la ciutat serà el francès. També consideren la possibilitat que el turisme català incrementi.

La demanda de la polsera ‘Visit Reus’ augmenta un 19% en els primers mesos del 2019

Entre les accions programades, destaca l’impuls de la polsera turística ‘Visit Reus’, que es va presentar el 9 d’agost del 2017 amb la finalitat de millorar l’experiència turística dels visitants. Aquesta polsera ofereix, en un sol producte, l’opció de conèixer els principals espais patrimonials i culturals de la ciutat (el Gaudí Centre, el pavelló dels distingits de l’Institut Pere Mata, el campanar de l’església prioral de Sant Pere, el Museu d’Art i Història i el Museu Arqueològic). En els primers mesos del 2019, la demanda de la polsera ha crescut un 19%.

Per tal de millorar la difusió de la polsera i l’aplicació mòbil ‘Visit Reus’, l’Agència Reus Promoció instal·larà un ‘display’ als equipaments culturals, comerços i establiments en els quals s’apliquin promocions; obsequiarà els compradors de la polsera amb un equip de benvinguda que disposa d’una bossa ‘VisitReus’, material promocional i un element de marxandatge, i promourà la formació a les entitats comercials.

Presència de la ciutat en diverses fires i actes

L’agència de promoció reusenca ha participat, durant el primer semestre del 2019, en diferents fires i actes amb el propòsit d’atraure turistes i visitants. Així les coses, la ciutat s’ha donat a conèixer, en algunes ocasions de la mà d’altres destinacions de la demarcació, en esdeveniments celebrats a Madrid (FITUR, Centre Cultural Blanquerna i Les 12 hores del vermut), Andorra, París (Saló mundial de turisme), Irún (SEVATUR), Saragossa (ARATUR), Terrassa (Fira modernista) i Ciudad Real (FENAVIN).

Visites de familiarització a la premsa i especialistes en la matèria

L’Agència Reus Promoció també ha organitzat visites de familiarització amb la ciutat adreçades a 'touroperadors', agents de viatge i mitjans especialitzats en turisme, per tal que difonguin els atractius turístics de Reus. Han participat en aquestes accions un total de 316 professionals. La majoria s’han impulsat amb el Patronat de Turisme de la Diputació, l’Agència Catalana de Turisme i els centres de promoció turística de Catalunya a l’exterior, així com amb la taula de creuers i la taula de l’Aeroport.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges