Cookie control
Dilluns, 20 de Maig de 2019

Reus Transport renovarà la flota de busos amb un cost de 3,4 milions d'euros

En total, s'ha aprovat la compra de 13 vehicles nous, amb un import de 262.730 euros cadascun

23 de Març de 2017, per Alba Sancha
  • Un autobús urbà de Reus, en una imatge d'arxiu

    Reusdigital.cat

  • El regidor de Promoció Econòmica, Marc Arza, ha assegurat que la nova flota s'ajustarà a les necessitats de Reus

    Alba Sancha

El consell d'administració de l'empresa municipal Reus Transport ha aprovat la renovació de la flota de vehicles de transport urbà. En total, es compraran 13 autobusos nous, amb un cost que augmentarà fins als 3,4 milions d'euros aproximadament, ja que l'import per vehicle serà de 262.730 euros. Amb la conformitat del consell d'administració, l'empresa municipal començarà a redactar el plec de condicions de la licitació i convocarà el concurs públic per la renovació de la flota.

El plantejament és que el lliurament d'unitats es faci de forma esglaonada, de manera que l'aportació municipal no s'hagi de fer de cop. El calendari previst s'iniciarà el novembre del 2018, amb el lliurament de les primeres cinc unitats. La següent entrega es produirà el febrer del 2019, també amb cinc vehicles nous. L'últim lliurament es farà el juny del 2020, amb les tres unitats restants. Així mateix, dels vehicles actuals que millor es conservin quan comenci la renovació, es mantindran alguns (entre 2 o 3) per seguir fent ús. 

Pocs autobusos i molt quilometratge

Actualment, la flota de Reus Transport consta de 13 autobusos i 2 microbusos. Això obliga que es facin uns 65.000 quilòmetres a l'any per vehicle, aproximadament. Tot i que els autobusos tenen una antiguitat mitjana de 9 anys, aquesta explotació del quilometratge determina una antiguitat superior a la real.

Per aquest motiu, el regidor de Promoció Econòmica i d'Urbanisme, Marc Arza, ha manifestat que "ara és el moment d'actuar i engegar el procés de renovació de la flota". El regidor ha assegurat que aquest canvi comportarà una reducció del consum i els costos del combustible, de les despeses de manteniment, com també dels riscos d'avaries i accidents. "Es buscarà la millor opció per la ciutat des del punt de vista de rendibilitat, de sostenibilitat, de relació amb el medi i de cost.", en paraules del d'Arza.   

Així mateix, l'informe tècnic d'anàlisi de la flota actual confirma aquestes dades. L'envelliment dels vehicles comportarà un increment important d'incidències per avaries mecàniques i elèctriques i aquest fet pot provocar conseqüències en l'eficiència del servei per una major despesa de temps en el manteniment.

Millors xifres i valoracions

La utilització del servei de transport urbà ha anat creixent. Un total de 2.459.555 usuaris van fer ús dels autobusos durant el 2016, la qual cosa suposa un increment del 4%, aproximadament, en relació a l'exercici anterior. Això equival a un volum de 6.800 viatgers al dia, un dels millors registres de passatgers des de l'inici del servei l'any 1998.

En aquesta línia, el regidor, Marc Arza, també ha fet referència a les enquestes de satisfacció als usuaris de Reus Transport. Els passatgers van qualificar, a finals del 2015, el servei de transport urbà amb una nota de 8,27, en una escala de 0 a 10. L'empresa municipal encarrega aquestes consultes des de l'any 2001 i en tres ocasions la nota global ha superat el 8. Arza ha assegurat que "la nota del 2015 és la millor fins al moment".

Feu clic sobre qualsevol fotografia per iniciar el passi de diapositives

reusdigital.cat Reus Diari Digital

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Juan Antonio Carricondo Oyonate  24 de Març de 2017

Parlem del futur!

Pensant que no és una compra per demà, potser es pot esperar a veure com evoluciona el mercat amb vehicles menys contaminants, més econòmics i menys llargs. Buscant ofertes a diversos fabricants, reduint les places, augmentant les freqüències en certes línies i hores, contractant més personal i planificant millor a ben segur que, en general, milloraria el teixit social, laboral i econòmic de tots plegats. Tots.

Reportatges