Dimarts, 19 de Març de 2024

De quan Camilo Sesto va actuar a Reus

16 de Setembre de 2019, per Redacció
  • Anunci d'una revetlla de Sant Pere al Semanario de Reus

     

El recent traspàs del cantant, compositor, productor musical i pintor Camilo Sesto, nom artístic de Camilo Blanes Cortés (Alcoi, 1946 – Madrid, 8 de setembre de 2019), ha tingut una important repercussió, fins al punt que en les darreres setmanes moltes persones de la ciutat de Reus han recordat que l’autor de ‘Vivir así es morir de amor’ va actuar a la ciutat de Reus l’any 1972 en el marc de la Festa Major de Sant Pere.

Durant la dècada dels 1960 i 1970, el CN Reus Ploms i el Reus Deportiu rivalitzaven en lluïment i assistència per organitzar les revetlles de la festa major de Sant Pere més exitoses. En aquest context, el 28 de juny de 1972 la secció recreativa dels Ploms va programar un cartell amb actuacions que aplegava alguns dels artistes més aclamats i sol·licitats de l’època a l’estat espanyol. Cal tenir en compte que Espanya encara es trobava immersa en el règim dictatorial de Franco i que existia un molt dèbil mercat artístic de referència catalana, de manera que aconseguir portar a Reus els primers intèrprets espanyols era vist com un èxit de prestigi per a l’entitat organitzadora. I, de fet, així va ser per als Ploms.

En aquella ‘Verbena de San Pedro’ els noms més destacats del cartell eren els de Carmen Sevilla i Augusto Algueró, amb el ‘Show Verano 72’, als quals seguien Albano “y su conjunto”,  Tony Ronal “y su conjunto” i Camilo Sesto “y su conjunto”. Amb lletres més petites, tot i que al capdamunt del cartell, hi figuraven l’Orquestra Internacional Meravella (que es va convertir en una habitual de les revetlles dels Ploms), Mochi “y su conjunto” i  Fórmula V.

El 1970, Camilo Sesto havia iniciat la seva carrera en solitari després del seu pas pels grups Los Dayson i Los Botines i d’haver participat en els cors del cantant Juan Pardo. Durant el 1971 s’havia començat a fer un nom dins el panorama artístic amb aparicions destacades com l’actuació al programa ‘Canción 71’ de 'Televisión Española'. Uns mesos després de l’actuació a Reus, Sesto seria escollit per representar Espanya al Festival de la OTI, dedicat a la cançó iberoamericana, que es va fer a la ciutat brasilera de Belo Horizonte.

Es pot dir, doncs, que els Ploms van aconseguir una vegada més atraure a la seva revetlla un dels artistes més emergents del moment, tot i que encara no es trobés en les cotes de popularitat de què ja gaudien els caps de cartell que l’acompanyaven.  

 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (2)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Jordi  03 de Novembre de 2020

"Cal tenir en compte que

"Cal tenir en compte que Espanya encara es trobava immersa en el règim dictatorial de Franco i que existia un molt dèbil mercat artístic de referència catalana, de manera que aconseguir portar a Reus els primers intèrprets espanyols era vist com un èxit de prestigi per a l’entitat organitzadora. I, de fet, així va ser per als Ploms." No cal justificar-se, home. No té res a veure Franco en això, hi havia artistes d'Alcoi, de Galícia, de les balears, etc. I aquí teníem a Serrat, per exemple, així que no sé què té a veure. Sempre que podem fiquem detallets indepes, eh?
Camilo Sesto va ser un gran, tothom (un parell de generacions superiors a la meva) que hi va anar va dir que va ser boníssim.

Enric  17 de Setembre de 2019

Que repertorio

Sensacional , las actuacions fueron un exito, pero la mejor de ellas fue la de Camilo sesto, antes de actuar y al hacer el paseillo del camerino al escenario recuerdo que las chicas lo achuchaban, le arrancaban los botones de su traje, costo que llegara al escenario y luego la actuacion fue memorable, vaya chorro de voz, todo un fantastico artista