Cookie control
Dijous, 27 de Febrer de 2020

Un miler de persones de Reus han après com estalviar en la factura d'electricitat, gas i aigua durant el 2018

El darrer taller sobre aquesta qüestió s'ha celebrat aquest dijous, al Centre Cívic Llevant

13 de Desembre de 2018, per Redacció
  • Imatge d'un dels tallers organitzats enguany.

    Cedida

Durant l’any 2018, un miler de persones de Reus han pogut aprendre com estalviar en la factura d'electricitat, gas i aigua durant aquest 2018, ja sigui de manera col·lectiva mitjançant els tallers 'Com estalviar en la teva factura d'electricitat i aigua', o de manera individualitzada, a través del Punt d'Assessorament Energètic (PAE) o de totes dues maneres.

Aquest dijous 13 de desembre s’ha fet el darrer taller sobre estalvi energètic al Centre Cívic Llevant. L’assessorament individual encara es pot fer al PAE, que funciona dos dies a la setmana a diferents centres cívics de la ciutat, fins al dijous 27 de desembre. Aquest darrer dia, com que els centres cívics estan tancats per Nadal, l’atenció es farà, de manera excepcional, a una oficina de les dependències que la regidoria de Benestar Social té a l’antic hospital.

La regidora de Benestar Social, Montserrat Vilella, explica l'objectiu principal durant el 2018 d'aquest assessorament individualitzat: "Volem que tothom que té accés al bo social, hi accedeixi, ja que des de la Taula de la Pobresa Energètica de Tarragona i Reus hem constatat que gairebé un 60% de les persones que tenen dret a aquest bo social ja l’han tramitat, tot i que l’estalvi econòmic que suposa en la factura és considerable".

Tallers d’estalvi energètic

En concret, unes 280 persones han assistit als 12 tallers d’estalvi energètic que s’han fet des de l’1 de gener fins al 13 de desembre de 2018, organitzats per la Regidoria de Benestar Social, a través del Pla Local d’Inclusió Social, la Regidoria de Medi Ambient i Ocupació i Aigües de Reus.

Aquests tallers es van començar a fer l'any 2014, coincidint amb la Setmana Europea de l’Energia Sostenible. Ara, es preveu fer més tallers durant el pròxim 2019, tot i que encara s’han de concretar les dates.

Es tracta d'una xerrada on es donen pautes per disminuir el consum i la despesa energètica a casa, per entendre la nova factura elèctrica, de gas i d’aigua, per conèixer les diferents modalitats de contractació, per poder establir les bases d'una comptabilitat energètica domèstica més precisa i per a realitzar una millora de l’eficiència i, per tant, d’estalvi energètic potencial. Per això, es recomana a les persones assistents portar la darrera factura d'aigua, gas i llum.

Aquest taller s'afegeix a tota una sèrie de mesures per fer front a la pobresa energètica, d’acord amb el decret llei del Codi de consum de Catalunya que obliga a les companyies de gas i d’electricitat a adoptar les mesures adequades per garantir el subministrament energètic als consumidors vulnerables.

Punt d'Assessorament Energètic (PAE)

Amb l’objectiu de disminuir la despesa energètica de les llars de Reus, l’any 2017 es va posar en funcionament a la ciutat un Punt d’Assessorament Energètic (PAE) obert a tothom, que des de l’1 de gener fins al 27 de desembre de 2018 es preveu que atengui unes 900 persones. Ja han estat ateses 806 persones fins al 30 de novembre i 80 tenen cita concertada durant el mes de desembre.

Qui vulgui pot demanar-hi cita prèvia i consultar amb la seva factura si té possibilitats de reduir la despesa acollint-se a algun tipus de bonificació, de millora en l’ús dels subministraments, de reducció de potència, etc. La factura és un requisit imprescindible, ja que es tracta d'un assessorament personalitzat.

Durant la visita, un professional del col·legi d’enginyers, una vegada estudiada la situació dels subministraments de la persona que fa la consulta, facilita les recomanacions que considera adients per la millora de l’eficiència energètica i la disminució de la despesa: canvi de tarifa, canvi de potència, canvi al mercat regular per tal de poder accedir al bo social i tramitació del Bo Social, entre altres.

En concret, s’han fet recomanacions al 89% de les persones ateses, la qual cosa vol dir que totes aquestes persones tenien possibilitats de reduir el cost final de la factura de subministraments a través d’un o diversos aspectes. En percentatges, canviar la tarifa s'ha recomanat al 64% de les persones ateses; tramitar el bo social, al 60%; canviar al mercat regulat, al 47%, i canviar la potència, al 20%.

L’accés a aquest servei pot ser per pròpia iniciativa, derivat pels professionals, derivat per ser beneficiari d’ajuts de Serveis Socials per tema de subministraments, o derivat per altres entitats socials: Càritas, Creu Roja, Sant Vicents de Paul, etc.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics