Cookie control
Dimecres, 21 d'Agost de 2019

Una empresa reusenca triomfa amb una aposta per la cosmètica natural i saludable

Liderada per tres joves enginyers químics de la URV i amb una clara estratègia online, Freshly Cosmetics ha aconseguit factuar 52.000 euros en cinc mesos de funcionament

27 de Juliol de 2016, per Elisabet Soler
  • Mireia Trepat, Miquel Antolín i Joan Miralles són els creadors de l'empresa Freshly Cosmetics

    Cedida

“Una marca de cosmètica natural, saludable i digital”. Així defineixen Freshly Cosmetics Mireia Trepat, Miquel Antolín i Joan Miralles, tres joves enginyers químics titulats per la URV que van decidir deixar les seves respectives feines per emprendre el seu propi projecte. Amb seu a Redessa, Freshly Cosmetics ha posat al mercat una línia de productes de cosmètica saludables fets amb “ingredients naturals 100% lliures de tòxics que beneficien a la pell tot fent que funcioni millor”, tal com explica Antolín. Per altra banda, la seva principal estratègia es basa en la presència a Internet. “Tenim una forta distribució al canal online i una presència bastant elevada a les xarxes socials”, afirma Trepat. La marca ha gaudit d’una gran acollida, ja que ha facturat 52.000 euros en els seus primers cinc mesos de funcionament.

Els tres joves enginyers sempre s’havien interessat per l’emprenedoria. “Durant el grau i el màster ens apuntàvem a tots els projectes d’innovació de l’àmbit de Tarragona –afirma Mireia Trepat- i en entrar al món laboral vam veure que no ens acabava d’omplir i que havíem d’emprendre un projecte propi”. La idea d’endinsar-se en el món de la cosmètica natural va sorgir a partir d’observar l’activitat de la mare d’Antolín, qui elabora sabons artesanals des de casa. “La Mireia va veure una possibilitat de negoci i, en investigar el mercat, vam veure que estava creixent molt i que no hi havia marques que es dirigissin a un client jove i nadiu digital a través de les xarxes socials”, expressa Miquel Antolín.

Cosmètica saludable, valor afegit al seu caràcter natural

Amb aquesta idea principal al cap, els tres joves emprenedors ho tenien molt clar: volien innovar en el concepte de cosmètica natural. Així és com van arribar a la conclusió que el seu desig era fer també productes saludables i ‘detox’, és a dir, que ajuden a desintoxicar l’organisme. “Vam detectar que s’estava utilitzant molt el concepte ‘detox’ amb els sucs de fruites i verdures i vam decidir investigar com transportar aquest concepte a la cosmètica -assegura Antolín-. Així vam descobrir que diversos ingredients aplicats a la pell ajuden al nostre organisme a eliminar els tòxics”. Alguns d’aquests ingredients, presents en els productes de Freshly Cosmetics, són l’aloe-vera, el gingebre o l’alga focus.

Mireia Trepat explica que les noies utilitzen una mitjana de 15 productes diaris de cosmètica, que porten una quantitat de tòxics molt petita. Però el fet d’utilitzar-ne tants diàriament durant tota la vida pot fer que s’arribin a desenvolupar malalties a la pell o altres de greus. Per això creu que “és important conscienciar-nos per cuidar-nos realment i pensar que, a part de l’alimentació, la cosmètica també té un impacte elevat en el nostre organisme”. Miquel Antolín afegeix que el fet que els seus productes continguin ingredients ‘detox’ “és doblement positiu”, ja que “no apliquen res nociu a la pell i alhora contraresten els agents externs que ho són”.

La cosmètica natural també és tendència

Freshly Cosmetics acota el seu públic objectiu a persones –especialment noies- joves i conscienciades que segueixen un estil saludable, es preocupen per l’alimentació, fan esport, i alhora estan connectades dia i nit a les xarxes socials, ja que tenen una gran importància en la seva estratègia. És per això que el seu producte està dissenyat de manera que caci amb el seu target.

“Volem trencar amb les olors antigues i que la gent sàpiga que la cosmètica natural i saludable és tendència i pot substituir totalment a la cosmètica convencional”, expressa Antolín. Els productes tenen olors molt cítriques com extractes de llima, llimona o taronja, les quals l’emprenedor defineix com “olors joves i energitzants que conviden a seguir-les utilitzant”. Trepat incideix en la vital importància que el producte agradi i estigui orientat al públic al qual va dirigit: “En ocasions vam repetir les fórmules fins a sis vegades per obtenir el resultat desitjat”.

D’entre els cinc productes que Freshly Cosmetics té al mercat, el més demanat és el xampú refrescant ‘detox’, que no conté sulfats. També compten amb un gel de dutxa nutritiu amb avena, aloe-vera i oli d’alvocat, un exfoliant natural revitalitzant, una crema corporal reafirmant i un tònic facial. Arran de l’èxit del xampú també trauran un condicionador pel cabell cap al mes d’octubre i tenen previst llançar una línia de facials a finals d’any.

La presència online i les xarxes socials, clau de l’èxit

Tot i que van haver de visitar fins a 6 laboratoris per a trobar l’indicat que confiés cegament en el projecte, és evident que Freshly Cosmetics està sent tot un èxit, ja que en cinc mesos ha aconseguit una facturació de 52.000 euros i té previst tancar l’exercici de 2016 amb una facturació total de 350.000 euros. Gran part d’aquest èxit ha estat gràcies a la seva estratègia  online, tal com apunta Trepat: “Una cosa que ens diferencia d’altres empreses de cosmètica natural és la nostra comunicació directa amb el client final per Internet i les xarxes socials, on compartim diverses entrades que s’integren amb la nostra filosofia”.

De fet, el principal canal de venta és la seva pròpia e-commerce, tot i que els seus productes es poden trobar en diverses botigues de tot l’àmbit nacional. Consideren que algunes de les claus de l’èxit són la immediatesa en la distribució en demanar el producte en línia –arriba el domicili en 24 o 48 hores- i el fet de comunicar-se directament amb el client final a través de les xarxes socials o el xat directe del web. “L’atenció al client és un pilar fonamental en l’empresa –afirma Antolín-. A més, al web tenim total transparència perquè volem humanitzar l’empresa i que la gent ens conegui, relacionar-nos amb ells a través del nostre bloc i recomanar productes o ensenyar com utilitzar-los”. Per altra banda, Trepat també afirma que els joves volien aconseguir “una experiència perfecta”, per la qual cosa van  tenir en compte tots els detalls perquè tot fos fluït: des de la compra fins a l’ús dels productes.

Tot i així, Antolín confessa que no esperaven créixer tan ràpid, ja que sabien que s’ha de passar un procés de visualització i que “amb una estratègia en línia és molt difícil donar-te a conèixer”. Mireia Trepat apunta que un factor clau és “intentar transmetre molta confiança a través del web i les xarxes socials i ser pròxim a la gent”, mentre que Antolín  creu que “no confiar-nos i intentar fer-ho el millor possible en cada una de les àrees és el que percep el client i ha fet que  tot s’acceleri”.

Redessa, seu d’una empresa amb perspectiva de futur

Mireia Trepat, Miquel Antolín i Joan Miralles van escollir Redessa com a centre d’actuació de Freshly Cosmetics ja que el centre de negocis ofereix un descompte en el lloguer del 30% en els dos primers anys a les empreses de nova creació. Miquel Antolín afirma que van decidir instal·lar-se a Redessa perquè “ens agradava l’entorn, tenir contacte amb altra gent i disposar d’unes bones instal·lacions”. A més, també afegeix que creuen que és un espai que els permet “escalabilitat”, ja que si mai han de traslladar-se a una oficina més gran poden seguir comptant amb la mateixa estructura.

Freshly Cosmetics vol seguir a Redessa per molt de temps. Els emprenedors tenen només 25 anys però les coses molt clares. “Ens agradaria ser l’empresa de cosmètica saludable de referència –explica Antolín-. En el futur volem crear diferents marques germanes  que s’enfoquin a altres targets, com per exemple a nadons, a embarassades o fer productes capil·lars”. Amb aquesta estratègia els joves pretenen cobrir totes les necessitats en productes saludables de cosmètica de diferents públics objectius. “El futur és créixer ràpid i sense por”, conclouen els joves i decidits emprenedors.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics