Dilluns, 09 d'Octubre de 2017

Una quarantena d’entitats de Reus subscriuen el comunicat sobre els fets de l’1-O impulsat pel govern i la CUP

Es rebutja la repressió de l'1-O com a punt de partida

07 d'Octubre de 2017, per Isabel Martínez
  • Moment de la lectura del manifest

Isabel Martínez

Amb el suport tan emblemàtic del Bràvium, el Centre de Lectura, la Federació d'Associacions de Veïns de Reus (FAVR), Òmnium o Carrutxa, entre d’altres, una quarantena d’entitats reusenques de diferent tipus han subscrit el comunicat que el govern municipal (PDeCAT, ERC i Ara Reus) i la CUP van emetre el passat 3 d’octubre per tal de rebutjar “l’onada de repressió” que va patir la ciutadania l'1-O. L’acte formal ha tingut lloc aquest divendres a la tarda a la sala d’actes Santa Llúcia i ha comptat amb la lectura del comunicat i amb una breu intervenció del president de la FAVR, Valentín Rodríguez.

Tot i que l’escrit original incloïa quatre punts, el text definitiu subscrit per les entitats quedarà reduït a tres a conseqüència de la marxa ahir dels policies de la ciutat que deixa sense contingut el darrer punt que en demanava el seu desallotjament. Finalment, doncs, el manifest mostra “el rebuig” a la “repressió” de l'1-O, lloa “l’exemple de democràcia, civisme i solidaritat” de la ciutadania i critica que les unitats policials convisquin amb el veïnat després dels fets i, per últim, insta el Govern de l’Estat a la retirada de Catalunya d’aquestes forces de seguretat.

Exercint de mestre de cerimònies, Rodríguez ha afirmat que “una urna i una papereta no són armes” i que les entitats han de posicionar-se en la defensa “dels drets personals i col·lectius”.