Dissabte, 20 d'Abril de 2024

Unes 1.800 persones es beneficien del servei de teleassistència de Reus

La meitat de les persones usuàries tenen 85 anys o més

24 de Gener de 2019, per Enric Garcia Jardí
  • Imatge de representants de l'empresa Tunstall, la regidora Vilella i una de les persones usuàries del servei.

    Reusdigital.cat

El servei de teleassistència de l'Ajuntament de Reus va atendre unes 1.800 persones durant el passat 2018, un 6,76% més que l'any 2017. La regidora de Benestar Social, Montserrat Vilella, ha assegurat que es tracta d'un dels serveis que el consistori "ha potenciat i continuarà potenciant en els pròxims anys". Vilella ha recordat que el novembre passat es va signar la nova adjudicació del servei amb l'empresa Tunstall, que gestiona la teleassistència a la ciutat des del 2013, i que ha ofert uns "resultats satisfactoris" entre els usuaris. "Amb aquesta nova adjudicació el servei guanya en termes quantitatius i qualitatius. Els avenços tecnològics ens permeten disposar de 182 terminals simultànies més", ha assegurat Vilella. La teleassistència mòbil es porta a terme per mitjà d'un dispositiu similar a un telèfon mòbil, que facilita la localització dels usuaris i l'emissió dalertes davant de situacions de risc.

L'Ajuntament ha incrementat el pressupost destinat al servei respecte l'any 2013, passant dels 235.000 euros als 253.000 euros. L'augment pressupostari, juntament amb la rebaixa dels preus dels aparells, possibilita que el servei arribi a més usuaris. En aquest sentit, enguany s'espera arribar a les 2.000 persones ateses, i Tunstall també preveu avançar cap a un model d'atenció més personalitzat. L'empresa també va atendre, el passat 2018, un total de 62.560 trucades telefòniques, i va realitzar 2.649 visites domiciliàries. L'índex de cobertura del la teleassistència a Reus és del 9,9%.

A banda de les persones majors de 65 anys, també es poden beneficiar del servei joves que ho necessitin, així com els cuidadors de persones depenents, independentment de l'edat que tinguin els uns i els altres. No obstant això, la meitat dels usuaris -exactament, un 54,84%- tenen 85 o més anys, i el 24,5% tenen entre 80 i 84 anys. Des del punt de vista de gènere, les xifres revelen que un 79% de les persones que sol·liciten el servei són dones. D'altra banda, de les persones que se'n beneficien, un 65% són usuaris que requereixen d'un suport bàsic -se'ls truca cada 60 dies-, un 30% se situen en el nivell de suport mitjà -se'ls truca cada 30 dies-, i per últim un 5% formen part del nivell de suport alt -se'ls truca cada 10 dies.

Tal com han recordat des de l'empresa Tunstall, el servei de teleassistència de Reus és d'atenció permanent, els 365 dies de l'any, durant les 24 hores del dia, i aporta "autonomia, seguretat i tranquil·litat" als usuaris, així com als possibles familiars dels beneficiaris. El model d'atenció de Tunstall, que permet ajustar les prestacions del servei de teleassistència a les necessitats concretes de cada persona a partir d'un pla individualitzat, compta amb l'assessorament i la validació científica de la Fundació Salut i Envelliment de la Universitat Autònoma de Barcelona, i ja s'aplica per a un total de 200.000 persones a la Diputació de Barcelona, l'Ajuntament de Barcelona, l'Ajuntament de Lleida i el País Basc, i tot just s'endega a la Diputació de Girona.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics