Dijous, 25 d'Abril de 2024

Unió de Pagesos demana poder circular amb tractors per la T-11 durant la campanya de l’avellana

El sindicat reclama que es pugui creuar l’N-340 en alguns punts dels municipis de Camarles i El Perelló, on ara hi ha una doble línia contínua

18 d'Agost de 2016, per ACN
  • Diversos tractors circulen per la T-11, durant la protesta del passat dissabte

    ACN

Els responsables del sindicat Unió de Pagesos al Camp de Tarragona i a les Terres de l’Ebre s’han reunit aquest dijous amb el subdelegat del govern espanyol en funcions a Tarragona, Emilio Ablanedo, per trobar solucions a la circulació dels tractors per les vies ràpides i els principals eixos viaris del territori. En concret, el sindicat ha demanat un permís especial perquè la maquinària pugui circular des de finals d’agost i durant el setembre per la T-11, coincidint amb la collita de l’avellana, i que l’autorització de pas sigui permanent de cara a l’any vinent.

A les Terres de l’Ebre, Unió de Pagesos demana poder creuar l’N-340 en alguns punts dels municipis de Camarles i El Perelló on, des de fa uns mesos, una doble línia contínua obliga els vehicles agraris a circular diversos quilòmetres per la via abans d’accedir a les finques. Durant la reunió, que s’ha fet cinc dies després de la tractorada que va col·lapsar les carreteres de Reus, el subdelegat s’ha mostrat predisposat a resoldre la problemàtica. Així, està previst que el sindicat es reuneixi properament amb el cap de Carreteres per abordar la situació.

El sindicat agrari continua endavant amb la campanya ‘No ens barreu el pas’, iniciada fa tres anys, i aquest dijous ha traslladat les seves demandes al subdelegat del govern espanyol a Tarragona, Emilio Ablanedo. “Tenim carreteres que s’ha millorat i són molt més segures, però s’han oblidat que, al seu voltant, hi ha pagesos, finques i camps de conreu. Amb les màquines agrícoles i tractors hi tenim prohibida la circulació i, l’alternativa per arribar a les finques, són 50 minuts o més d’una hora”, ha exposat el coordinador territorial d’UP al Camp de Tarragona, Jaume Ferrando.

Amb la collita de l’avellana a la vista, el sindicat agrari ha demanat al subdelegat que Carreteres els atorgui un permís especial per poder circular amb els tractors i la maquinària per la T-11, atès que l’autovia entre Tarragona i Reus no disposa de vies laterals. Fins ara, diuen, alguns agricultors optaven per circular-hi igualment, però s’han hagut d’enfrontar a les multes imposades pels Mossos d’Esquadra.

La qüestió s’abordarà d’aquí a un parell o tres setmanes amb el cap de Carreteres a la demarcació, a qui el sindicat demanarà un permís permanent a partir de l’any que ve. “Hem de pensar que aquestes finques no només tenen aquest problema durant la collita, sinó que als conreus s’hi treballa gairebé cada dia durant l’any”, ha afegit Ferrando. La problemàtica també es pateix a la nova A-27, que tampoc no disposa de vials laterals per a vehicles lents.

El sindicat ha recordat també les situacions de risc de la pagesia en altres carreteres, especialment quan han de compartir el trajecte amb vehicles de gran tonatge, ja que aquests eviten passar per les autopistes. És el cas de la N-340 de Vila-seca a Cambrils, així com el de la N-420, de Falset a Móra d’Ebre, en què Unió de Pagesos considera que, tot i l’actual remodelació de la via, els vorals no són suficientment amples ni segurs per als tractors.

Creuar l’N-340 a Camarles i El Perelló

A les Terres de l’Ebre, les demandes se centren a l’N-340, que ha estat objecte de diverses actuacions per millorar la seguretat a la via, com ara la supressió de trams d’avançaments i la construcció de rotondes. Als municipis de Camarles i El Perelló no hi ha cap pas perquè els tractors puguin creuar la N-340, com sí que hi són a l’Ampolla, i la doble línia continua provoca que els trajectes per accedir a les finques s’allarguin més a causa del trànsit intens de camions, segons ha denunciat el coordinador territorial del sindicat a l’Ebre, Hilari Curto.

El responsable del sindicat a les comarques ebrenques ha apuntat que, la doble línia contínua, representa un greu perjudici perquè els pagesos que van de les seves finques carregats amb el gènere han de fer “un gran tomb” per dur-lo a la seva destinació. En aquest cas, està previst que el sindicat es reuneixi amb el cap de Carreteres per analitzar ‘in situ’ la problemàtica. Curto ha apuntat que, les actuacions per habilitar “tres o quatre passos” a cada municipi per poder travessar l’N-340 amb els tractors i la maquinària, tindrien un “cost mínim” per a les arques de Foment.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics