Cookie control
Dimarts, 22 d'Octubre de 2019

Ryanair perd influència a l'Aeroport de Reus de cara a l'estiu

El patronat de Turisme de la Diputació confia que l'operativa xàrter 'compensarà' la disminució de l'aerolínia de baix cost

02 d'Abril de 2014, per Joan Marc Salvat
  • Dos turistes arrosseguen maletes a l'Aeroport de Reus

    ACN

És cert, però, que hi haurà altres companyies i mercats emergents a explotar des de Reus. Es tracta d'una activitat que anirà a "l'alça", segons ha situat el mateix Bono, i permetrà tenir un "cert efecte de compensació". És el cas de la companyia Jet2 que tindrà una major implantació a través de l'Aeroport de Reus i que "ens connectarà molt bé amb la zona nord del Regne Unit". Bono fa referència a les noves rutes que Jet2 tindrà amb Edimburg, Glasgow i East Middlands; però també a les connexions amb Belfast, Cork i Shannon, noves destinacions que arriben de la mà d'Air Contractor i que se sumen a l'oferta existent de Dublín. 

En conjunt, l'aeròdrom reusenc haurà començat la temporada estival –aquest diumenge 30 de març– amb set destinacions més que l'any passat, un fet que confirma la pèrdua d'influència de Ryanair. Aquesta situació l'avalen, també, els nous acords comercials amb l'est d'Europa. I és que, enguany i per primer cop, la capital del Baix Camp quedarà enllaçada amb vols setmanals a Bucarest (Romania) i amb Moscou, responent així al mercat turístic emergent d'aquesta zona.

"Després d'uns quants anys d'anar-hi al darrera, hem aconseguit el compromís del touroperador Coral Travel (dins el grup Odeon) per programar enllaços des de Moscou cap a l'Aeroport de Reus", ha descrit Bono. Amb tot, el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona reconeix que "l'activitat durant aquest estiu serà lleugerament inferior, però estem satisfets perquè la tònica és ascendent". 

La situació amb Ryanair

Després de les converses mantingudes amb Ryanair, Bono confia que "la voluntat de la companyia serà mantenir una operativitat elevada a la zona i, de fet, això és el que ens va permetre sostenir els vols d'hivern, que era un dels nostres objectius". Bono subratlla que cal un "nivell d'activitat mínim" i garantir "una ocupació" en els vols. Com que aquesta situació no es complia en certes reutes, Bono admet que ha calgut reajustar l'oferta "perquè dificultava el seu manteniment". Un fet que, ha afegit, "també s'explica per un canvi de política comercial a Ryanair, com la renovació de la seva flota d'avions i que a dia d'avui encara alguns no han arribat".

Sobre les possibles irregulartitats a les ajudes comercials a Ryanair que està estudiant la Comissió Europea, Octavi Bono ha volgut refredar l'afer i assegura que "no s'ha fet res amb Ryanair que no s'hagi fet amb la resta de companyies que operen a Reus". En aquest sentit, ha inidicat que ja s'ha entregat la documentació requerida que "únicament fa referència a accions de suport i màrqueting per fer difusió de la nostra destinació". En tot cas, resol Bono, "com a territori ja no hi podem fer res més". 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics