Dijous, 26 d'Abril de 2018

El mercat d’artesania Calaix de Sastre es consolida en la seva quarta edició

Aquest dijous tanca portes amb un nivell de vendes similar a l’edició del 2015

04 de Gener de 2017, per Isabel Martínez
  • Jordina Oliva, a la seva parada del Calaix de Sastre

    Isabel Martínez

  •  

  •  

  •  

  •  

Diu una cançó del cantautor Silvio Rodriguez que “el Cap d’Any fa olor de compres”, una afirmació que, actualment, es pot fer extensiva a tot el període nadalenc. Pels que encara no hagin tingut l’oportunitat de triar els obsequis per la darrera gran cita d’aquestes setmanes, Reis, fins demà a la tarda poden apropar-se al mercat d’artesania Calaix de Sastre que –per quart any consecutiu- s’ha instal·lat al vestíbul del Centre de Lectura.  Una proposta que, segons les organitzadores, enguany ha tingut un nivel de vendes “similar” a l’edició pasada fins al moment.

Ceràmica, costura creativa, productes de fusta o de ganxet, bijuteria,…L’oferta de productes que ofereix Calaix de Sastre és –a més de singular i única- força variada, fet que ha permès enguany la presència de 17 marques diferents d’artesans al llarg de les més de dues setmanes de presència a l’espai del carrer Major de Reus. Precisament, una de les novetats de l’actual edició ha estat articular la presència de les paradetes en 2 trams diferents per augmentar l’oferta de productes que es presenta als visitants. “Hi ha un públic que busca un producte genuí, motiu pel qual continuem aquí any rere any” afirma Jordina Oliva, una de les integrants de la junta del mercat.

Al respecte de les dates en què les vendes han estat millors, Neus Pino comenta que “els dies abans de Nadal i de Reis són claus”. No existeix, però, un client tipus de l’artesania: “A vegades, ve una parella a guaitar i després ve cadascun per separat a comprar els seus obsequis” comenta Pino qui també explicita que l’edat del consumidor d’aquest mercat és transversal.

“Posem el nostre temps, els materials,…tot passa per les nostres mans i després som rere la paradeta” enumera Neus Gómez per cridar l’atenció sobre el procés complet que efectuen els artesans del col·lectiu davant l’oferta d’artesania massificada que ofereixen molts establiments. “És un rerefons de principis”, conclou.

Sobre la manera de funcionar el col·lectiu, Oliva destaca que “hi ha un ambient molt familiar i amistós” i que alhora es mira de millorar cada edició a través d’una enquesta. Així mateix, també s’explica que el treball dels integrants és totalment altruista respecte al projecte tant pel que fa a la creació de la publicitat, el disseny de les bosses, etc. Petits detalls que donen valor afegit a una compra no només bella sinó també única.

Feu clic sobre qualsevol fotografia per iniciar el passi de diapositives

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)

Reportatges