Dijous, 18 d'Abril de 2024

Un llibre relata els vincles entre Miró i Hemingway a través del quadre 'La masia'

El volum és el resultat de cinc anys de recerca del professor Alex Fernández de Castro des de Mont-roig del Camp fins a Boston

14 de Febrer de 2016, per ACN
  • Rèplica del quadre 'La Masia' de Joan Miró al lloc on es va inspirar

    ACN

L’any 1925, Ernest Hemingway (Oak Park, Illinois, 1899) li va regalar a la seva primera esposa, Hadley, l’obra de Joan Miró 'La masia' (1925), que mostrava la casa d’estiueig de la família de l’artista a Mont-roig del Camp. Quan l’escriptor i Hadley es van divorciar, ella es va quedar amb la pintura.

El 1934, però, Hemingway va recuperar 'La masia' i ja no se’n va separar mai més. L'obra ha fet un recorregut que l'ha portat a recórrer diversos països del món fins arribar a la National Gallery of Art de Washington DC, on s'exposa actualment.

L’any 1959, Miró va escriure a Hemingway i li va reconèixer que era un quadre al que donava una "importància capital, no només des del punt de vista artístic sinó també humà". "Em fa molt feliç que el tinguis tu", li explicava. Quan va morir l’escriptor, la tela va ser donada per la seva vídua, Mary Welsh, a la National Gallery of de Washington DC. Probablement, part de l'estima per l'obra li venia, segons Alex Fernández de Castro, perquè l'any que els pares de Miró van comprar la finca, el 1911, coincideix en el moment en què li van permetre dedicar-se professionalment a la pintura.

A 'La masía. Un Miró para Mrs. Hemingway', Alex Fernández de Castro presenta el resultat d’una recerca documental exhaustiva a partir de la descoberta del Mas Miró, 'La masia' i la rellevància d’aquesta obra en les trajectòries personals i artístiques de Miró i Hemingway.

El volum repassa els orígens del pintor i l’escriptor, les dificultats dels seus inicis artístics, com es van conèixer en el París dels anys vint, i inclou anècdotes, com la passió compartida per la boxa. De fet, segons l'autor del volum, es tracta d'una "doble biografia contrastada" de Miró i Hemingway amb el quadre "com a fil conductor".

Ambdós artistes comparteixen la passió pel camp i el rebuig a les grans ciutats i Fernández de Castro creu que Hemingway va veure en 'La Maria' aquella "Espanya rural que tant li agradava". L'afició per la boxa i el conflicte amb els pares per dedicar-se professionalment a l'àmbit eren altres "punts d'encontre" entre Miró i l'escriptor.

 

 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Gloria  15 de Febrer de 2016

Llibre

Me podrian decir el titulo del libro? Gracias, pues no lo encuentro y me gustaria leerlo.