Divendres, 19 d'Abril de 2024

Un elaborador del Priorat llança un portal de vins catalans a Internet

Vidirecte.cat neix amb el repte d'absorbir en cinc anys el 10% de la venda de vi al país

01 de Març de 2013, per ACN
  • L'estoc s'emmagatzema en un espai climatitzat en una nau del polígon d'Alcover

    ACN

  • Imatge del portal Vidirecte.cat, amb l'opció d'un sommelier virtual (a la part dreta)

    ACN

  • Xavi Buil, elaborador del Priorat i impulsor del projecte, i Eduard Miquel, soci i director comercial de Vidirecte.cat

    ACN

Vidirecte.cat és un projecte nascut per "necessitat". "És necessari un contacte directe entre elaborador i consumidor final", afirma Xavi Buil, propietari del celler i la finca de Buil & Giné a Gratallops. Tres anys enrere va decidir engegar aquest peculiar projecte de venda de vi i cava català a través d'Internet sense intermediaris ni sobrecostos en el preu del producte. Vidirecte.cat té les oficines i la plataforma logística a Alcover (Alt Camp). Està finançat íntegrament amb capital privat i dóna feina a deu persones.

El portal es va estrenar fa menys d'un mes i, tot i trobar-se en una fase incipient, les xifres creixen exponencialment, tant d'elaboradors com d'usuaris. Un 3% dels visitants del web acaben comprant-hi. "El preu i la informació sobre un producte és cosa de cada productor", explica Buil. El tracte amb els cellers es limita a la difusió i trasllat dels seus vins en un marge entre 24 i 72 hores. "Naixem d'una mancança del canal de distribució, no som un competidor, sinó un complement", remarca Buil. 

Per la seva banda, el consumidor pot triar, a preu de celler, entre una àmplia oferta de vins de totes les denominacions d'origen. Predominen la del Penedès, Priorat i Montsant. A més, es permet el 'picking' -la compra per unitats, i no per caixes. El client, però, ha de residir a Catalunya -l'enviament més allunyat fet fins ara ha estat a la Vall d'Aran. La mitjana per comanda també ha superat expectatives. Se situa en els 65 euros -els impulsors de la plataforma havien estimat per sota dels 50 euros. 

En el cas dels restaurants la situació és una altra. "La crisi es fa notar més als restaurants, que miren molt el preu, mentre els particulars prefereixen productes de gamma mitja i alta", ha explicat Eduard Miquel, director d'estratègia comercial de Vidirecte.cat. Captar més restaurants és un dels flancs oberts de la plataforma, a part d'incrementar el nombre de cellers adherits. "Esperem duplicar-los en qüestió de mesos", preveu Miquel. L'equip de Vidirecte.cat també treballa en noves eines del web.

El sistema ja té l'al·licient d'un sommelier virtual que elegeix el millor vi per a un determinat escenari amb només quatre 'clics'. A través del lloc web es vol fer difusió de la cultura vinícola. "A Catalunya no es veu vi català", lamenta el vinicultor Xavi Buil. Actualment un 15% del vi produït per les 12 DO es queda al país -la resta s'exporta-, i poc més del 30% del vi consumit a Catalunya és d'origen català. "Volem esdevenir una eina per impulsar definitivament el consum de vins i licors catalans", conclou.

 

Feu clic sobre qualsevol fotografia per iniciar el passi de diapositives

reusdigital.cat vidirecte
reusdigital.cat vidirecte

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics