Dimarts, 16 d'Abril de 2024

Un lobby de polítics i empresaris tarragonins farà pressió per acabar l'A-27 fins a Montblanc

La CEPTA vol que governs espanyol i català es 'mullin' en les obres d'una via 'vital' per a la química i el turisme del territori

27 de Setembre de 2013, per ACN
  • El primer tram de l'A-27 es va inaugurar a mitjans d'aquest mes d'agost passat

    ACN

Fa uns 15 anys que el Camp de Tarragona lluita perquè l'autovia A-27, via que enllaçarà la costa amb l'interior, sigui una realitat. S'han dut a terme múltiples accions reivindicatives, però la CEPTA considera que ja n'hi ha prou de "bones intencions" i que toca donar un cop sobre la taula. "S'ha acabat perdre el temps", ha declarat, aquest divendres al migdia, el president de la confederació, Antoni Belmonte, després de reunir-se amb els representants polítics. "Hem de lluitar-ho com sigui", ha insistit. El lobby, capitanejat per empresariat i polítics, s'obre a ajuntaments, entitats i institucions diverses, implicades en aquesta infraestructura.

El primer pas serà redactar un manifest per traslladar-lo a Foment a fi d'aconseguir una agilització de l'obra. A part de pressionar Madrid, en paral·lel, es buscarà la complicitat del conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila. En aquest sentit, els partits del PP i CiU a Tarragona s'han compromès a incidir-hi. El govern espanyol preveu construir el segon i tercer tram, del Morell-Valls i la variant de Valls, fins al 2017, i a partir d'aleshores, es plantejaria el darrer tram, el menys definit de tots, donada la complexitat de l'entorn -requereix la construcció d'un túnel que travessarà el Coll de Lilla, a cavall entre l'Alt Camp i la Conca de Barberà.

En aquest punt les obres només s'han executat un 14% -mentre els altres dos estan molt més avançats. La CEPTA insisteix que l'A-27 només té sentit si arriba fins a Montblanc. "Si acaba a Valls i ens hem de quedar embussats als peus del Coll de Lilla, deixem l'autovia tal com està i que sigui el que Déu vulgui", ha dit Belmonte. Els impulsors del lobby estan convençuts que l'execució definitiva de l'autovia no comporta problemes tècnics i que tot es redueix a disposar d'assignació pressupostària. "Però la part més costosa ja està feta", ha remarcat Belmonte. Des de la CEPTA s'ha tornat a proposar la fórmula del peatge a l'ombra.

"Esperar fins al 2017 és massa sacrifici", ha dit el president de la patronal. L'únic tram en funcionament és el de Tarragona al Morell, un recorregut que no arriba als 8 quilòmetres, que ha costat 71 milions d'euros. Actualment, però, té poca utilitat. Només l'utilitzen els conductors que es dirigeixen al complex petroquímic de Tarragona i en certa mesura ajuda a descongestionar la N-240 -especialment al seu pas pel barri tarragoní de Sant Salvador. El pressupost de l'Estat només preveu per enguany una quantia d'uns 7 milions per pagar les expropiacions del tram inaugurat per la ministra Ana Pastor a mitjan d'agost passat, així com factures pendents.

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics