L'avís que ha emès la
Plataforma per a la Defensa del Sector del Transport de fer una
aturada estatal indefinida a partir del dilluns 14 de març, ha generat certa inquietud. Sobretot després que, per diversos grups de WhatsApp, s'hagi escampat la
nota de veu d'un suposat camioner que insta la gent a omplir el cistell de la compra perquè la
incertesa de fins quan es podria allargar la vaga de transportistes és molt gran.
El cas, però, és que la Confederació Empresarial del Transport per Carretera de Catalunya
(CETCAT) ha decidit no sumar-se a la convocatòria de vaga prevista pel sector a partir de dilluns que ve. La patronal assegura que entén els motius pels quals s'ha convocat, però assenyala que en una reunió amb el govern central van aconseguir que tirés endavant una llei que els permet repercutir l'increment del preu del carburant al client final. En aquest sentit, el president de CETCAT, Eduard Ayach, ha apuntat que, malgrat que no els agrada, han de carregar els costos de l'increment de preu del combustible. "Estem veient com s'està disparant a xifres desmesurades mai vistes i com a sector ens veiem obligats a prendre aquesta mesura", ha dit.
[noticiadiari]2/231656[/noticiadiari]
En aquest sentit, i igual que ja va passar al començament de la pandèmia, els
supermercats de Catalunya s'han omplert de gent que, "
per si de cas", ha comprat grans quantitats de
productes de primera necessitat (que són els més susceptibles d'acabar-se més ràpidament), com el paper de vàter, la farina, la pasta o el sucre.
L'oli de girasol, el més cobejat
Arran de la publicació que gairebé el 70% de l'oli de gira-sol que es consumeix a l'estat
prové d'Ucraïna, hi ha clients que han anat a comprar-ne en grans dosis per por de quedar-se sense. De fet, algunes cadenes han optat per limitar la compra per persona.
[plantillaucraina]
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics