El moll de Balears del Port de Tarragona entra en una nova fase amb la construcció dels dics sud i nord. La construcció es realitza per mitjans marítims i terrestres. Amb aquest nou pas, juntament amb la finalització de la col·locació de tots els caixons, es tancarà el moll de Balears per ambdós costats i se li donarà una forma "molt distingible", segons ha exposat l'Autoritat portuària (APT).
Els gànguils continuen realitzant les seves tasques transportant i col·locant el material d’escullera procedents de la pedrera de Vallcarca des del mar, mentre que els camions transporten el material des de la pedrera del Llorito, Tarragona i la pedrera Blanco de Reus. En total s’han transportat fins al moment per mitjans terrestres 80.000 tones de material d’escullera, en 3.000 viatges.
Els camions col·loquen el material per damunt del propi dic allargant i enxampant les seves dimensions en cada desplaçament que fan fins al moll. La tasca per mitjans marítims segueix el ritme de dos gànguils de 1.500 tones de capacitat cadascun amb una freqüència diària de 6.000 tones. Està previst que en les properes setmanes les tasques realitzades pels gànguils es donin per finalitzades.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics