Divendres, 29 de Març de 2024

El Port de Tarragona presenta els cinc projectes finals del Cicle d’innovació oberta 2020

13 de Novembre de 2020, per Redacció
  • Les sessions per presentar els projectes han estat virtuals

    Port de Tarragona

Aquest mes de novembre, l’Ecosistema d’innovació del Port de Tarragona, SomInn Port, ha presentat, virtualment, els cinc projectes finals del ‘Cicle d’Innovació Oberta 2020’. Totes les persones implicades han explicat el recorregut fet durant l'esdeveniment: "els reptes plantejats, les idees i solucions proposades, els prototips efectuats i els aprenentatges realitzats", segons s'ha exposat des del Port.

En paraules del president del Port, Josep M. Cruset, la trobada “és la resposta als reptes de futur en forma d’objectius tangibles assolits a partir l’energia invertida, la col·laboració i l’esforç de totes les persones implicades, d’empreses i entitats de l’entorn del Port de Tarragona". Els projectes presentats han estat dissenyats per cèl·lules d’innovació formades per persones relacionades amb l’entorn del Port de Tarragona i amb la comunitat portuària. Un o més representants de cadascuna d'aquestes s'han encarregat de presentar un prototip o predisseny del seu projecte, desenvolupat dins del programa Som-Inn Port, creat pel Port "per treballar en l’impuls d’una innovació oberta basada en la intel·ligència col·lectiva i integrat per empreses i entitats de la comunitat".

Els cinc reptes innovadors de Som-Inn Port

La 'Cèl·lula d’Innovació 1' ha assumit buscar una resposta al repte 'Com s’hauria d’adaptar el Port amb l’arribada de vehicles pesats autònoms'. La solució proposada i el prototip elaborat consisteix en una plataforma que utilitza Internet de les Coses (IoT) per facilitar la circulació i l'operativa dels vehicles autònoms (VA) dintre del recinte portuari, amb instal·lació de sensors en llocs concrets del port que enviïn informació en temps real de la situació dels VA a la plataforma.

La 'Cèl·lula d’Innovació 2', ha reballat el repte 'Com podríem optimitzar la disponibilitat de línia d’atracada de moll per a l’atracada de vaixells i les seves operatives vinculades?'. La resposta ha estat el disseny d’una possible aplicació que s’ha anomenat 'PORT CO-OPTIM', per a web o per smartphones, basada en intel·ligència artificial. Aquesta aplicació permetrà monitoritzar les operacions de càrrega i descàrrega, entre altres.

En tercer lloc, la 'Cèl·lula d’Innovació 3' ha intentat resoldre el repte 'Com podríem no haver de netejar en el recinte portuari (terra i làmina d’aigua) promovent la sostenibilitat de forma col·laborativa?'. La seva resposta ha estat proposar el desenvolupament d’una aplicació per identificar incidències dins del Port de forma col·laborativa i difondre bones pràctiques.

La 'Cèl·lula d’Innovació 4' ha fet front a la responsabilitat de proposar una solució per al repte 'Com podem ajudar les empreses del territori a maximitzar l’ús del transport ferroviari posant a la seva disposició la infraestructura i el coneixement sobre fluxos del Port?'. La resposta d’aquest grup de treball ha estat proposar 'PORT 2 PORT', una plataforma dirigida a les empreses del territori, caps de logística, transportistes i altres agents de la cadena de subministrament. Es tracta d’un espai web amb un 'marketplace' que connecta a diferents agents de la logística del Camp de Tarragona i ajuda a potenciar les rutes i serveis amb el Port.

Finalment, la 'Cèl·lula d’Innovació 5' ha treballat una solució per al repte 'Com podríem potenciar la marca Port de Tarragona amb la col·laboració dels agents de la comunitat Portuària?'. La resposta ha estat 'Som-Inn Port Ventures', iniciativa de Corporate Venturing amb l’objectiu de crear sinergies entre el Port de Tarragona i les empreses emergents del territori.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics