Dijous, 27 de Febrer de 2025

Impulsen el Prototest, un servei per acompanyar noves empreses a Reus

La formació consta de 15 hores d'assessorament

26 de Febrer de 2025, per Reusdigital.cat
  • Imatge de la presentació

    Cedida per l'Ajuntament de Reus

La Regidoria de Promoció Econòmica, Innovació i Coneixement de l'Ajuntament de Reus posa en marxa Prototest, un nou servei d'acompanyament a les empreses per ajudar-les a validar nous productes o serveis abans del seu llançament al mercat, redefinir productes ja existents per adaptar-los a les canviants necessitats dels consumidors, segmentar el mercat o identificar nous clients potencials, entre d'altres necessitats.

El nou servei, que es desenvoluparà a la seu de la regidoria de Promoció Econòmica, Innovació i Coneixement a REDESSA VIVER, i neix per donar resposta a la necessitat de petites i mitjanes empreses d'adaptar-se a les exigències del mercat i a les necessitats canviants dels consumidors i vol contribuir a enfortir l'ecosistema emprenedor de la ciutat. El projecte s'alinea amb els objectius del Pla d'Acció Municipal, en concret en la línia de donar suport a la transformació de models de negoci, apostant per la sostenibilitat i la innovació.

Cada empresa disposarà d'un nombre d'hores d'assessorament personalitzat i adaptat a les seves necessitats, amb un màxim de 15 hores seguint un procés estructurat i pràctic. L'objectiu és minimitzar riscos, entendre millor el públic objectiu i optimitzar la proposta de valor. S'utilitzaran metodologies pròpies de la investigació de mercats i el màrqueting que es podran complementar amb la creació de prototips per al seu testatge i validació.

La regidoria compta per aquest servei amb un equip de professionals de la investigació de mercats i el màrqueting que acompanyaran i assessoraran les empreses en tot el procés. Aquest suport vol contribuir a reduir la incertesa al voltant del mercat i maximitzar les probabilitats d'èxit de les empreses.   

Aquest servei està subvencionat pel departament d'Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya.

 

Metodologia

 

La metodologia del Prototest constarà d'un primer taller en el qual es realitzarà una diagnosi i definició d'objectius per identificar les necessitats de l'empresa i definir els reptes a abordar. En una segona sessió es desenvoluparà un pla estructurat que inclou el disseny de la metodologia de testatge del mercat amb focus groups, entrevistes, enquestes a potencials clients; la creació de materials per implementar el Prototest i la recollida d'informació, així com la definició d'indicadors que permetin mesurar els resultats.

Posteriorment, s'executa la prova de mercat amb els clients potencials amb la realització de treball de camp amb clients potencials i la recollida de dades.  Finalment, s'analitzen les dades obtinguts per extreure conclusions que permetin desenvolupar una estratègia l'empresa. 

 

 

 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics