Les al·legacions de la Cambra de Comerç de Reus al projecte del Tren-tramvia del Camp s’han plantejat en base a dues "qüestions bàsiques que planen sobre tot el redactat", segons s'ha assenyalat aquest divendres al migdia per part de la corporació. D’una banda, s'hi ha fet constar la "necessitat" que el projecte inicial es perllongui fins al municipi de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant per poder connectar "adequadament" tota la Costa Daurada considerant, a més, "l’ampli moviment poblacional" que es produeix en aquesta franja litoral durant l’època turística.
De l’altra, s'ha apuntat a la "importància" de situar l’Aeroport de Reus com una "referència obligada" del traçat, tot convertint-lo en final de destinació. D’aquesta manera "es garanteix la connectivitat d’una infraestructura bàsica pel territori i, alhora, es dota de més prestacions a la futura Estació Central Intermodal del Camp de Tarragona", que la corporació considera "essencial", s'ha subratllat al comunicat.
La Cambra també ha apuntat que, pcaràcter "bàsic i estructurador" del projecte, "hauria estat desitjable una major intervenció" de l'Autoritat Territorial de la Mobilitat del Camp de Tarragona (ATMCT), en la línia del que preveu la llei de mobilitat de Catalunya. Una participació activa de l'ATM hauria permès, a través del Consell Territorial de la Mobilitat de l’ATMCT, "debatre i consensuar la proposta a sotmetre posteriorment al tràmit d'informació pública", s'ha manifestat des de la cambra reusenca. Aquesta "mancança s’agreuja" pel fet que el territori del Camp de Tarragona no disposa encara de Pla Director de Mobilitat (PDM), "malgrat els intents fallits de 2007 i 2015", un document que "hauria de concretar, per a l'àmbit territorial que ens afecta, les directrius, els objectius temporals, les propostes operatives i indicadors de control en matèria de mobilitat, i que hauria estat de gran utilitat per a fonamentar el projecte ara presentat", s'ha argumentat finalment.
Malgrat aquest "dèficit de participació", la Cambra ha conclòs el seu comunicat tot raonant que "després dels llargs anys d’espera resulta ja imprescindible avançar en la materialització, encara que sigui incomplerta, d’un sistema de transport metropolità al Camp de Tarragona. I d’aquí la voluntat de presentar aquestes al·legacions".
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics