La Costa Daurada i les Terres de l’Ebre rebran l’any vinent més turistes respecte a l’any passat després dels acords que han tancat durant la Fira Internacional de Turisme (FITUR) que clou aquest diumenge a Madrid, segons el balanç del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona. Des de dimecres, s’han tancat acords amb els principals operadors turístics i aerolínies europees que fan pensar que hi haurà més visitants. En aquest sentit, el director del Patronat de Turisme de la Diputació, Octavi Bono, ha destacat aquest diumenge les “dinàmiques positives” del mercat francès, britànic, rus i holandès de cara la pròxima temporada. “Les sensacions són força positives encara que potser no es traslladen al fet que haguem tancat ja un acord en concret però ja dibuixen com serà el pròxim exercici”, ha dit Bono.
Acords tancats
Durant la FITUR, s’han tancat acords amb Coral Travel, que ampliaran de dos a tres els viatges setmanals que fan des de Moscou a l’aeroport de Reus. D’altra banda, TUI Rússia oferirà dos vols setmanals des de Moscou de juny a setembre. Sundio oferirà dos vols setmanals al juliol i a l’agost des d’Amsterdam i encara que només són dos mesos, Bono creu que “significa un primer pas en el mercat holandès” que podria arribar-se a estendre a Bèlgica.
Un dels mercats més destacats és el britànic, que incrementa de manera significativa l’oferta per l’any vinent. Ryanair incrementarà un 7% el nombre de places programades entre l’abril i l’octubre, tot ampliant la ruta a Cork i tornant a incloure Liverpool, Bristol i Glasgow de juny a setembre. Jet2.com augmentarà un 50% les places ofertades. TUI UK-Ireland també tindrà una nova connexió amb Knock al juliol i l’agost i Thomas Cook augmentarà en un 13% el nombre de places.
Els motius per anar a l’alça
L’increment en l’oferta turística es deu a un “conjunt de variables”, segons indica Bono. Entre les variables, les expectatives de consum, que creixen arreu de la Unió Europea al voltant d’un 7%. “És generalitzat i això hi contribueix”, ha apuntat. A més, en el cas del Regne Unit, cal posar “especial atenció al canvi de la lliura a l’euro”. D’altra banda, “la situació geopolítica a la Mediterrània més oriental” s’hi afegeix. En aquest sentit, el director del Patronat de Turisme ha explicat que el fet que Egipte o Tunísia no puguin garantir un nivell de seguretat determinat fa que el turisme es desviï a altres llocs.
Finalment, i pel que fa a Rússia, destaca la tensió amb Turquia, que fa que “pel mercat rus, Turquia no sigui ja una destinació”. Fins ara, s’estima que més de 4 milions de russos viatjaven anualment a Turquia a fer turisme. “Caldrà veure quina distribució dels que anaven allà poden venir aquí”, ha dit Bono, tot apuntant la “incertesa” de l’evolució del mercat rus, depenent de moltes variables.
Gran interès per Ferrari Land
Un cop tancada la part professional de la fira, els estands s’han obert als mitjans de comunicació especialitzats, que han mostrat un interès especial pel futur parc temàtic de Port Aventura dedicat a la marca Ferrari. Segons Bono, tant els operadors turístics com les revistes especialitzades han mostrat “emoció” pel nou parc temàtic. “Pregunten pel projecte, dades d’obertura, com s’establiran els sistemes de comercialització”, ha detallat el director del Patronat de Turisme, que ha dit que tot i que des de la Diputació saben la importància del projecte, aquests agents els ho subratllen.
Està previst que el parc, que tindrà una superfície de 60.000 metres quadrats, obri les seves portes la temporada 2017. S’hi instal·larà l’accelerador vertical més alt d’Europa i disposarà d’un circuit de carreres de 570 metres adreçat al públic familiar.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics