Dimecres, 24 d'Abril de 2024

La Fira obrirà amb un 95% d'ocupació i una trentena d'empresaris locals

Metrovacesa garanteix el pagament del cànon de 31 milions d'euros a l'Ajuntament de Reus

22 d'Octubre de 2015, per Enrique Canovaca
  • Carlos García León, acompanyat d'Isaac Sanromà

    Enrique Canovaca

A poc més de quinze dies d'obertura del centre comercial del Parc de Sant Jordi, el conseller delegat de Metrovacesa, Carlos García León, ha comparegut davant els mitjans de comunicació per fer balanç de les dades definitives d'obertura del centre i tot el procés traumàtic per tirar-lo endavant. García León ha assegurat que La Fira Centre Comercial obrirà portes, el proper 6 de novembre, amb un 95% dels espais ocupats i que dels 75 empresaris que s'hi instal·laran, 28 són de Reus o de l'entorn, bàsicament, perquè han agafat franquícies. El conseller delegat de Metrovacesa ha volgut defugir de la polèmica amb les entitats comercials de Reus i ha afirmat que ells són "una entitat més" i que "vénen a aportar" per potenciar Reus com una ciutat turística i comercial.

Una de les poques novetats que ha donat la roda de premsa és els horaris de La Fira, que obrirà de dilluns a dissabte, de 10 del matí a 10 de la nit, per a la zona comercial. Pel que fa a la zona d'oci i restauració, l'horari serà de dilluns a dijous, de 10 del matí a 12 de la nit; divendres, dissabtes i vigília de festius, de 10 del matí a 2 de la matinada, i els diumenges, d'11 del matí a 12 de la nit. De moment, el centre comercial no contempla la realització d'activitats complementàries a les que puguin oferir els restaurants, els establiments que estaran oberts fins més tard.

Precisament, en la zona d'alimentació és en la que encara hi ha alguns buits per omplir. De fet, en aquest espai hi haurà l'espai de més de 1.200 metres quadrats reservat per l'Ajuntament de Reus. En aquest sentit, l'alcalde de Reus, Carles Pellicer, ha indicat que encara no es farà ús de la superfície, a l'espera de poder tenir els diners disponibles per a la inversió. Sense descartar la idea de posar un nou centre cívic, Pellicer ha dit el govern no ha decidit res definitiu.

'Sense descomptes' de lloguer per a les grans marques

Preguntat sobre la política de contractació de Metrovacesa, García León ha negat que hi hagi hagut un tracte de favor cap a marques internacionals que ara es trobaven al centre de la ciutat i que marxaran cap al centre comercial. "No hi hagut cap descompte especial, hem ofert les mateixes condicions a tots els operadors", ha assegurat. A la vegada, García León també ha detallat que La Fira donarà feina directa a "entre 550 i 600 persones" i de forma indirecta a "entre 100 i 150".

Relació de les marques per plantes

La Fira Centre Comercial comptarà en la planta baixa amb un supermercat d'alimentació Aldi, el primer de la marca que instal·la en un espai comú d'aquest tipus, així com un segon supermercat, Veritas, dedicat al menjar ecològic. La planta es completa amb la jugueteria Drim, les sabateries Querol i La Mallorquina, les botigues dormity.com, Soloptical, Festina i Imoon, Nuo Dermoestètica, Mayoral i Enzo, i els establiments de moda Mango, Marlo's H&M, Sprinter, Sfera, Inside, C&A.

La planta de carrer estàr reservada pràctiament per a la moda, amb una segona planta per H&M, que instal·larà tota la seva varietat d'oferta, Zara, Oysho, Mango, Zara Home, Massimo Dutti, Cortefiel, U-Casas, Botticelli, Women's Secret, Solvision, Beauty i altres petites botigues. Pel que fa a la planta primera, els espais més grans són per a Bershka, Zara i Pull&Bear. També hi haurà Napapijri, Jack and Jones, Stradivarius, Sweet, Movistar, Yoigo, Vodafone, Phone House, Druni, Trendy, Brighty i Springfield.

Per últim, la segona planta comptarà amb un gran espai dedicat a Ozone Bowling i tots els establiments de restauració: La Tagliatella, TGB, De la terra, Burger King, Hollywood Fosters, Llaollao, La Barra i Mr. Fan. El director de patrimoni de Metrovacesa, Jesús Vicente, ha assegurat que en aquest planta s'està treballant per portar alguns restaurants més que vinguin a completar l'oferta culinària, com és el cas de cuina mexicana.

García León garanteix el pagament del cànon a l'Ajuntament de Reus

Malgrat les dificultats financeres que ha passat Metrovacesa durant aquests anys, el conseller delegat de Metrovacesa ha declarat que la situació actual de l'empresa és viable i ha afirmat que en només dos anys s'ha reduït la deuda de l'empresa de 5.100 milions d'euros a 2.300. "Els accionistes són un 70% el Banc Santander, un 19% el BBVA i un 10% el Banco Popular. Amb aquests socis, no podem anar malament", ha reblat.

Davant d'aquesta situació, García León ha garantit que pagaran els 31 milions per saldar el cànon del centre comercial el dia d'obertura o abans del 10 de novembre, tal i com es contempla en el contracte signat amb el consistori. Un cop els diners estiguin a les arques municipals, el govern encara no ha decidit que farà: si els destinarà a eixugar tot el deute de la fira o a eixugar deute en general per millorar la capacitat de finançament.

Pellicer: 'Entenc la preocupació del petit comerç però demano tranquil·litat'

L'alcalde també s'ha referit a la preocupació existent entre els petits comerciants per l'obertura del centre comercial: "els entenc, els canvis produeixen incerteses, però dono un missatge de tranquil·litat. Tenim una oportunitat, Metrovacesa serà un carrer més, farem un esforç per reforçar el centre comercial a cel obert". Pellicer espera que d'aquí a uns mesos, la situació comercial es vagi estabilitzant i que "s'arribi a l'estiu amb un altre plantejament".

El president de la Cambra beneeix l'arribada del centre comercial

La presentació del centre comercial s'ha dut a terme a la seu de la Cambra de Comerç de Reus i el seu president, Isaac Sanromà, ha beneït la seva arribada, en base a tres motius. El primer és que, segons ell, les dinàmiques dels consumidors han canviat durant aquests anys i que si no hi ha una oferta com aquesta marxaran a d'altres llocs, com Tarragona. El segon és que, per Sanromà, algunes de les marques internacionals no estarien en la ciutat perquè necessiten d'espais grans. I el tercer, que tot plegat és "una oportunitat de promoció de la ciutat, ho hem de fer entre tots junts".

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics