Dimecres, 17 d'Abril de 2024

L'inici de la campanya de Nadal no satisfà tots els botiguers de Reus

Alguns comerços expressen dubtes sobre l'efectivitat del 'Conte de Nadal de Reus'

03 de Desembre de 2015, per Marc Busquets
  • La campanya nadalenca de Reus es va engegar aquest passat divendres

    Fabián Acidres

Després del tret de sortida de la campanya comercial de Nadal el passat divendres, els botiguers de la ciutat valoren el primer cap de setmana del projecte Conte de Nadal de Reus amb cert escepticisme. Fora dels carrers del nucli antic, a més, els comerciants expliquen que per ara no han notat que les activitats previstes per dinamitzar els seus negocis hagin rutllat. De fet, i ja a la zona dels passejos de Prim i Sunyer, el vianant que hi fa vida no nota l'ambient nadalenc que segons l'alcalde de Reus ha de convertir la capital del Baix Camp en "un món de somni".

'Aguantarem pels clients de tota la vida'

Al carrer del Vent, i des de Joguines Guasch, s'assenyala que "sí que per aquí hi passa molta gent, però una altra cosa és que entrin a comprar". Maria Teresa Guasch, impulsora de l'establiment, subratlla que "tothom acabarà fent cap al centre, que és on hi haurà els espectacles". De cara a les vendes de les properes setmanes, Guasch espera "aguantar gràcies al client de tota la vida, que és fidel", però no té massa clar que la campanya nadalenca promoguda des del consistori reusenc garanteixi bons resultats econòmics. "No, d'alegria no en tenim", exposa.

Una mica més enllà, camí del passeig de Prim, l'Òptica Massull tampoc es mostra massa optimista a l'hora de pronosticar com anirà la campanya nadalenca. "Al novembre encara anem fent, però aquestes setmanes acostumen a ser dolentes per als negocis com el nostre". Des d'aquest establiment situat a la plaça de la Dona Treballadora, Pere Lluís Pujol descarta que el Conte de Nadal de Reus porti més visites als carrers de la zona. "Aquí mai hi fan res, tot es queda a la Llibertat o al Pallol", lamenta.

Fred ambient al passeig de Prim

Al passeig de Prim, res fa pensar que el Nadal sigui tan a prop. A la cafeteria Yacaré, però, la Niurca, una de les cambreres de l'establiment, creu que la campanya comercial farà que més gent faci un tomb pel barri. "Durant el cap de setmana passat s'ha notat. Hi ha hagut més gent amunt i avall, i alguns sí que s'han aturat a fer el cafè camí del centre", explica. Malgrat que els passejos de Prim i Sunyer han estat inclosos a la ruta nadalenca, la treballadora de Yacaré apunta que "tot passa allà, a la plaça de Prim o al Mercadal" i que el Conte de Nadal de Reus no evitarà que "tot segueixi força aturat".

Ben a prop, a El raconet, la Dora ni tan sols sap que la campanya de Nadal de la ciutat ja és una realitat. "No en tenia ni idea, aquí no ha passat res", apunta. Des d'aquesta rostisseria, en què també hi venen menjars preparats, s'espera que durant els propers dies "la cosa s'animi" ja que, "suposadament, per Nadal és quan hem de tenir més feina". Altres comerços de la zona s'han estimat més no fer cap valoració dels primers dies de la campanya.

'Per aquí hi passa menys gent'

En un altre sector de la ciutat, a tocar del tomb de ravals, la prudència mana. És el cas de Moes Expenedories, l'estanc situat al número 6-8 del carrer de Misericòrdia. Des d'aquest comerç, Maria Magdalena Gual indica que "potser encara és d'hora per poder dir com anirà el Nadal", tot i que espera "que sigui millor que el de l'any passat, que més aviat va ser fluix". En relació al Conte de Nadal de Reus, Gual desitja que "vagi bé, que la gent passegi i gasti".

Ja en ple centre, les botigues que acaben d'obrir les portes també hi diuen la seva. És el cas de Kaiper Gourmet, un establiment de delicatessen al Raval de Jesús que té un mes i mig de vida. L'emprenedor Enrique Pereira indica que "des del tancament de Zara per aquí hi passa molta menys gent". El trasllat del gegant tèxtil d'Inditex ha perjudicat el comerç de la via perquè "feia de reclam", segons indica Pereira.

Després de Nadal

Sobre l'inici de les activitats programades a la campanya nadalenca, el botiguer creu que "la gent que pugi a veure l'espectacle de la plaça de Prim tirarà Monterols avall" i que no passarà pel seu davant. Pereira admet que potser fa massa poc que ha aixecat la persiana com per poder quantificar l'impacte que Conte de Nadal de Reus tindrà per al comerç reusenc, tot i que apunta que "els comentaris que em fan alguns clients no són bons".

Una mica més avall, al carrer de Jesús, i des de l'establiment de moda femenina Caterinetes, l'inici de la campanya de Nadal "no ha anat malament", i es valora que "al cap de setmana vingui més gent de visita a Reus", tot i que amb això potser no n'hi haurà prou per estimular el sector comercial de la ciutat. De fet, i després d'haver recollit les opinions d'alguns comerços situats en diferents zones de Reus, s'exposa que al capdavall la campanya de Nadal és curta i que el que es necessita és "animar les vendes durant tot l'any".

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (2)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

J. A. Carricondo  04 de Desembre de 2015

Tothom té raó!

Tot i que de vegades s'ha parlat gairebé mai s'ha fet. Les campanyes de suport cal pensar-les per poder-les realitzar en un context molt més ampli que el tomb de ravals ja que totes les botigues, negocis, contribuents i empreses del terme aporten diners. Potser és difícil organitzar-ho però no és tant difícil.

Joana  03 de Desembre de 2015

quina poca vergonya

Teniu molt poca vergonya d´escriure aixo. Poseu exemples d´un estanc (no es que tingui un grandios target per nadal!!!) i d´un negoci que porta obert 1 mes i mig?????? au va!!!! quines ganes de buscar les 3 potes al gat..