Després de més de 90 anys d'història, Cepsa (Compañía Española de Petróleos, S.A) es transforma en Moeve per desvincular-se del seu llegat petrolífer. L'anunci ha tingut lloc aquest dimecres en la seu corporativa de Cepsa a Madrid, en un acte en el qual han participat els treballadors de la companyia, que llançarà en els pròxims dies una nova campanya de publicitat a nivell global.
Reneix com una companyia internacional, formada per més de 11.000 empleats amb presència en els cinc continents, compromesa amb l'energia i la mobilitat sostenibles. El canvi de nom respon al seu objectiu d'accelerar la seva descarbonització i la dels seus clients amb una inversió de fins a 8.000 MEUR, dels quals més del 60% es destinarà a negocis sostenibles, com la producció d'hidrogen verd, biocombustibles de segona generació (2G) i productes químics sostenibles, així com la recàrrega elèctrica ultraràpida.
Un pas més per a impulsar un futur amb més energies sostenibles basades en molècules verdes, camí que va començar quan la companyia va presentar fa dos anys 'Positive Motion', la seva estratègia a 2030, horitzó en el qual vol que la meitat del seu negoci provingui d'energies sostenibles.
Els avanços escomesos fins ara han permès a la companyia posicionar-se en els llocs de referència del seu sector en els principals rànquings de sostenibilitat (ESG) a nivell internacional. Està dins de l'1% de les millors companyies del seu sector en el ràting de S&P CSA i en les primeres posicions del seu sector a nivell global en els de Sustainalytics i, per tercer any consecutiu, es troba també en la primera posició del seu sector a nivell internacional en Clarity AI. També EcoVadis la situa entre el 3% de les millors companyies en sostenibilitat de tots els sectors a nivell mundial.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics