Divendres, 19 d'Abril de 2024

Què cal fer si teniu un viatge contractat i sou designats per formar part d’una mesa electoral?

06 de Juny de 2023, per Consell Comarcal del Baix Camp
  • El Consell Comarca del Baix Camp t'assessora si sou designats a una mesa electoral i heu de fer un viatge

    Cedida

El dia 23 de juliol s’han convocat eleccions generals de manera sobrevinguda, una cita electoral que coincideix amb el període de vacances estivals i que pot coincidir amb la contractació de serveis relacionats amb un viatge com els vols, l’allotjament, entre d’altres. És per això que des de l’Oficina de Consum del Baix Camp, us expliquem els passos que heu de seguir si sou designats per formar part d’una mesa electoral i teniu un servei turístic contractat per aquella data.
 
1.Des de la data en què us notifiquen que sou membre de mesa, disposeu de 7 dies per a presentar al·legacions davant la junta electoral de zona (JEZ) corresponent al vostre municipi de residència. Caldrà que acrediteu documentalment la coincidència del servei contractat amb la jornada electoral, així com els perjudicis econòmics en cas de suspensió.
 
Això perquè un dels supòsits per ser eximit de l’obligació de formar part d’una mesa és la coincidència de les eleccions amb “esdeveniments familiars d'especial rellevància, que resultin inajornables o en què l'ajornament provoqui perjudicis econòmics importants” (Instrucció 6/2011 de la Junta Electoral Central sobre impediments i excuses justificades per als càrrecs de President i Vocal de les Meses Electorals).
 
Les al·legacions també es poden fer per via telemàtica, però haureu d’acreditar la vostra identitat mitjançant un certificat digital o el sistema de clau concertada Cl@ve.
 
La JEZ haurà de resoldre les al·legacions en el termini de 5 dies i comunicar-vos-ho. 
 
2.Un cop presentades les al·legacions a la JEZ, us aconsellem que contacteu amb l’empresa amb la qual heu contractat el servei per tal de comunicar-li que heu estat designats com a membres de mesa i que heu presentat les al·legacions corresponents per a quedar-ne exempts. 
Si finalment la JEZ no admet les vostres al·legacions, caldrà que presenteu una reclamació a l’empresa, per un mitjà que en deixi constància (formulari web, trucada amb número d’incidència, correu electrònic, fulls oficials de reclamació, etc.), per sol·licitar un canvi de dates, un reemborsament en forma de val o bé la devolució dels imports pagats.
 
3.Si la resposta de l’empresa no és satisfactòria, podeu contactar amb l’Oficina de Consum del Baix Camp o bé omplir el formulari en línia de reclamació de l'Agència Catalana del Consum. També podeu demanar assessorament a una organització de persones consumidores. 
Des dels organismes públics de consum s’intentarà resoldre la vostra reclamació mitjançant una mediació o un arbitratge, mecanismes de resolució alternativa de conflictes que són gratuïts i voluntaris per a ambdues parts.
 
Si voleu realitzar consultes o reclamacions us podeu adreçar a l’Oficina de Consum del Baix Camp, situada a la plaça de la Patacada, baixos (Edifici Campus) 43201 Reus. Tenim servei d’atenció telefònica tots els dilluns de 9 h a 12 h trucant al 977 327 100, servei d’atenció per correu electrònic a l’adreça consum@baixcamp.cat i atenció presencial els dilluns de 9 h a 12 h, i dimecres i dijous de 9 h a 13 h amb cita prèvia. 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics