Dijous, 28 de Març de 2024

Reus Promoció impulsa el nou Pla de màrqueting turístic per a la ciutat

20 d'Abril de 2021, per Redacció
  • Turistes al Gaudí Centre, en una imatge d'arxiu

    Reusdigital.cat

La regidoria de Promoció de Ciutat, a través de l'Agència Reus Promoció, impulsa el Pla de Màrqueting Turístic per a la ciutat. Precisament, el passat divendres dia 16 d'abril es va realitzar una nova sessió de treball, en aquesta ocasió en línia, amb diferents professionals representants d’entitats dels sectors del comerç i els serveis, la restauració i l’hostaleria i empreses d’activitats turístiques de la capital del Baix Camp.

La realitat turística "canvia molt ràpidament i es fa necessari adaptar la forma de treballar de tots els agents i organismes relacionats amb la promoció turística de les destinacions, i molt especialment en aquest temps de pandèmia en que els sectors més directament relacionats amb el turisme s’han vist molt afectats", segons fonts municipals. En aquest nou context, Reus Promoció ha volgut impulsar la realització un Pla de Màrqueting Turístic que "serveixi com a instrument de planificació estratègica i de disseny de l’activitat promocional que es porti a terme a partir d’ara".

L’objectiu principal inclou el diagnòstic de l’oferta i la demanda, l’anàlisi de les estratègies de màrqueting actuals, la definició del pla estratègic en termes de màrqueting, posicionament i 'branding' de la destinació, i el disseny del pla d’actuació que ha d’orientar i la promoció del turisme a la ciutat de Reus a curt i mig termini. En aquests moments la consultaria encarregada de desenvolupar el Pla de Màrqueting es troba finalitzant la fase d’anàlisi, en la que s’han realitzat entrevistes en profunditat a agents clau en l’oferta turística de la ciutat.

En aquesta fase de treball també es realitza una acció dirigida al sector turístic de la ciutat d’una forma "més àmplia, i que permeti conèixer la visió del sector i l’involucri en el pla de màrqueting". Es tracta d’una enquesta de 15 preguntes sobre diferents qüestions relacionades amb la promoció turística de la ciutat que s’enviarà per correu electrònic aquesta mateixa setmana a les empreses i entitats directament més relacionades amb la promoció turística de la ciutat de Reus: empreses d’activitats turístiques, hoteleria i allotjament, comerç, serveis, restauració i hostaleria, equipaments de turisme cultural.

Aquest "procés participatiu", com se l'ha descrit, servirà per integrar al Pla de Màrqueting "la visió del sector privat i contribuirà a definir els reptes estratègics de la ciutat de Reus a nivell turístic". Montserrat Caelles, regidora de Promoció de Ciutat, ha manifestat que "aquest treball exhaustiu permetrà redactar el Pla de Màrqueting turístic de la ciutat de Reus, que actuarà com a full de ruta en la promoció turística de Reus, definint l’estratègia comunicativa, de mercat, de producte i de suport a la comercialització, al mateix temps que proposarà un pla d’accions a realitzar a curt i mig termini a la ciutat".

Està previst que els resultats definitius d’aquest pla es puguin tenir el proper estiu.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics